«نود اقتصادی»- شرکت تولیدی گرانیت بهسرام سال مالی ۹۵ خود را همچون سال مالی ۹۴ با زیان دهی به پایان برد، این بار با زیان خالص (۸۰,۳۷۹) میلیون ریالی، کمی کمتر از سال قبل.

به گزارش «نود اقتصادی»، زیان خالص این شرکت در سال مالی ۹۴ به عدد(۸۹,۳۳۷)  میلیون ریال رسیده بود. این وضعیت سبب شده تا  زیان خالص هر سهم این شرکت در پایان سال مالی ۹۵ به  (۱,۰۷۲)  ریال برسد.

به نظر می‌رسد دست اندازهای فراروی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام به همین جا ختم نمی‌شود چرا که این شرکت در منتهی علیه سال ۹۵ مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت هم شده است.

به عبارت بهتر، زیان انباشته شرکت تولیدی گرانیت بهسرام در انتهای  سال مالی ۹۵ به عدد 310،529 میلیون ریال رسیده که بیش از۱۴.۴ برابر سرمایه ثبت شده شرکت بوده است.

شرکت‌هایی که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند باید هر چه سریعتر، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام آن تشکیل شده و در مورد بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم گیری شود.

شرکت تولیدی گرانیت بهسرام در سال 1379 به عنوان اولین تولیدکننده کاشی گرانیتی و لعابدار در شهر تاریخی کاشان فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است.

صنعت کاشی و سرامیک در سالیان اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده که یکی از مشکلات صنعت کاشی و سرامیک اضافه تولید و سرمایه گذاری بی رویه در این صنعت بوده به نحوی که در حال حاضر میزان تولید نسبت به تقاضای بازار از حجم  دوتاسه برابری برخوردار بوده است.

صنعت کاشی و سرامیک ایران با سرمایه گذاری بیش از 3.5 میلیارد دلاری درآن، همچنان فاقد سهم متناسب در بازارهای صادراتی بوده و به جایگاه مناسب دست نیافته است.