مدیر عامل  شرکت بیمه ایران معین تایید کرد که در زمان تاسیس شرکت بیمه ایران معین، ساختمان شعب بیمه ایران به ارزش دفتری به شرکت متبوع او واگذار شده که این امر در راستای مصوبه مجمع بوده و افزود که بیمه ایران به هیچ عنوان در این واگذاریها قانون را دور نزده است.

شرکت بیمه ایران معین با استناد به مصوبه هیات وزیران دایر بر انجام فعالیت بیمه گری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فعالیت خویش را از سال 83  آغاز کرده است.

ابراهیم حمیدی در گفتگو با «نسیم آنلاین» تاکید کرد که بیمه ایران هنوز هم می‌تواند با گذشت چند سال، پس از مصوب کردن در مجمع، شعب واگذار شده خویش به ارزش دفتری به بیمه ایران معین را پس بگیرد و ایران معین هم از این تصمیم تمکین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت بیمه ایران معین، یک شرکت دولتی محسوب نمی‌شود اذعان داشت که این شرکت ملزومات ورود به بورس و بورسی شدن را ندارد.

به گفته حمیدی، بیمه ایران به عنوان سهامدار اصلی آن نمی‌تواند با ساختار موجود، شرکت بیمه ایران معین را وارد بورس کند زیرا باید در ابتدا ایران معین از سهامی خاص به عام تبدیل شود.

وی، اظهارداشت پیرامون بورسی شدن شرکت بیمه ایران معین با مدیر عامل جدید بیمه ایران هیچ مذاکره‌ای نکرده است و در عین حال توضیح داد که بیمه ایران نمی‌تواند بیش از 20 درصد سهام بیمه ایران معین را داشته باشد، بنابراین برای بورسی شدن، باید مابقی سهام  آن را واگذار کند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران معین با تاکید بر شکل گیری شرکت های قوی بخش خصوصی قدرتمند در صنعت بیمه گفت که بستن دست بیمه ایران و کاهش سهم آن ازصنعت بیمه کشور ولو با قوانین وبا هدف تقویت بخش خصوصی اقدام درستی نیست.

وی، خواستار آن شد که بخش خصوصی صنعت بیمه با کیفیت بیشتری به  فعالیت های خود ادامه دهد و گفت که در حال حاضر، شرکت های بیمه دانا، آسیا و البرز هم به معنی دقیق خود خصوصی نیستند.

حمیدی، در ارزیابی  تعیین رقم  250 میلیارد تومان برای  شرکت های  بیمه ای اظهار کرد که این مقدار، رقم بالایی بوده و رئیس کل بیمه مرکزی هم چنین نظری را دارد.

وی، احتمال داد که هدف از تعیین رقم 250 میلیارد تومان برای تاسیس شرکت های بیمه ای  برخاسته از  افزایش حجم تقاضا برای تاسیس شرکت های  بیمه ای در آن برهه زمانی بوده ، بنابراین با تعیین این رقم سبب شد تا همه به سمت  راه اندازی شرکت های  بیمه ای  نیایند.

حمیدی درباره کیفیت نظارت بیمه مرکزی  بر صنعت بیمه هم مدعی شد که صنعت بیمه  بسیار خوش شانس بوده که "همتی"رئیس کل بیمه مرکزی شده  و اگر رئیس کل کنونی ،هیچ کاری هم نکند صنعت بیمه چندین سال جلو است.

مدیر عامل  شرکت بیمه ایران معین، درباره نشست اخیر مدیران عامل  شرکت های بیمه ای مناطق آزاد با رئیس کل بیمه مرکزی در منطقه آزاد کیش هم گفت که  رئیس کل در این نشست به هیچیک از مدیران عامل تذکری نداد و هیچکس را نیزبازخواست نکرد.

وی گفت که تجربه  حضور شرکت های بیمه ای در مناطق آزاد در زمان خود، خوب بوده اما در شرایط حاضر و با توجه به حضور شرکت های  بیمه ای سرزمین اصلی در مناطق آزاد این امرفاقد جذابیت است.

حمیدی افزود که در حال حاضر 60 منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در کشور به ثبت رسیده و شرکت‌های بیمه ای مناطق آزاد می توانند در تمامی مناطق مذکور فعالیت داشته باشند.

او تاکید کردکه شرکت متبوع او در همه مناطق آزاد شعب خود را گسترش خواهد داد.

وی، تصریح کرد که  علاقمند نیست تا  شرکت بیمه ایران معین  به عنوان یک صادر کننده  بیمه نامه موتور سیکلت در صنعت بیمه معروف شود  و افزود که در صورت صدور بیمه نامه موتور سیکلت، برند بیمه ایران معین  لطمه می خورد زیرا که  حق بیمه یک موتور سیکلت 80 هزار تومان بوده درحالیکه آنها در 50 درصد موارد  مقصر هستند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران معین خبر داد که  اسلامی فر، به نمایندگی  از شرکت بیمه ایران بزودی به ترکیب هیات مدیره ایران معین اضافه خواهد شد که مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.