گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: نتایج یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تعاون به طور همزمان در ترکیب هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان  هم حضور دارد.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» فرهاد شهرکی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان در ترکیب اصلی هیات مدیره شرکت بیمه تعاون حضور داشته و در عین حال در ترکیب هیات مدیره فولاد خوزستان هم به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی حضور دارد.

گزارش‌ها حاکی از این بوده که مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برای هیئت مدیره این شرکت در سال مالی 1394، مبلغ 3,000 میلیون ریال پاداش تعیین کرده است.

همچنین در این مجمع، حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره فولاد خوزستان بابت برگزاری دستکم یک جلسه در ماه، مبلغ  7,000,000 ریال مصوب شده است.

فرهاد شهرکی، نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تعاون، در گفتگوی خود با «نسیم آنلاین»، منکر هرگونه ارتباط خود با "فرهاد شهرکی" حاضر در ترکیب هیات مدیره فولاد خوزستان شده و معتقد است که این تکرار نام، فقط یک تشابه اسمی است!

وی، در عین حال اذعان داشته که یک "فرهاد شهرکی" دیگر وجود دارد که از قضا قصد کاندیداتوری در مجلس دهم را داشته که مورد حمایت او هم بوده اما رای نیاورده است و ادامه داده که اطلاعی در دست ندارد که فرهاد شهرکی کاندیدای مجلس شورای اسلامی با عضوکنونی هیات مدیره فولاد خوزستان یکی باشد یا خیر!

به تازگی، مجمع عمومی سالیانه شرکت بیمه تعاون برای سال مالی منتهی به ۹۴، مبلغ  1,000  میلیون ریال پاداش ناخالص برای  هیئت مدیره این شرکت تعیین کرده و قرار شده تا مبلغ  15,000,000  ریال هم بابت برگزاری حداقل  2  جلسه در ماه بابت  حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره پرداخت شود.

هنوز به طور قاطع نمی توان نظر داد که چرا نایب رئیس موظف هیات مدیره شرکت بیمه تعاون از پذیرفتن حضور همزمان خویش در ترکیب هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان و بیمه تعاون طفره می رود اما در بررسی های دقیق تر مشخص شده که نام ، نام خانوادگی و شماره ملی نماینده شرکت سرمایه گذاری  سیستان و بلوچستان در ترکیب اصلی هیات مدیره  شرکت بیمه تعاون و نماینده شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی در ترکیب هیات مدیره  فولاد خوزستان به طور قطع، یکی است؛ فرهاد شهرکی با کد ملی ۰۹۴۲۳۵۰۸۳۹

نمایندگان مجلس،‌ اردیبهشت ماه امسال، مصوبه ای را در مورد ممنوعیت عضویت افراد در هیات مدیره بیش از یک شرکت به تصویب رسانده اند که بر اساس این مصوبه، (هیچ فردی) نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. بر این اساس،متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

شرکت بیمه تعاون درسال 1386 آغاز به کار کرده و در حال حاضربانک توسعه تعاون، شرکت سرمایه گذاری خراسان شمالی، موسسه اعتباری  عسکریه (ملل)، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن فرهنگیان استان تهران، شرکت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان و اتحایه شرکتهای تعاونی مسکن فرهنگیان ایران در زمره سهامداران این شرکت به شمار می روند.

شرکت بیمه تعاون از زمان جدایی علی حبیب محمدی از این شرکت در دیماه و بروز اختلاف نظر شدید درهیات مدیره، برسر زبان ها افتاد هرچند که با معرفی "حمیدرضا کاوه"،در ظاهر مقداری از این حواشی کاسته شد.

پیشتر، یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه تعاون در گفتگوی خود به «نسیم آنلاین» گفته که دو تن از مدیران ارشد شرکت بیمه تعاون در 7 ماه، هر یک، 220 میلیون تومان حقوق دریافت کرده اند.

"محمدرضا رضایی نژاد"بیان داشته که در شرکت بیمه تعاون یک عضو موظف هیئت مدیره با حضور ماهیانه 4 ساعت، 30 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است.

فارغ از تمرکز بیشتر براین حواشی، اما واقعیت این است که فرهاد شهرکی در حال حاضر در ترکیب هیات مدیره دو شرکت مذکور حضور داشته بنابراین، اگر مصوبه مجلس،‌ دایر برممنوعیت عضویت افراد در هیات مدیره بیش از یک شرکت ملاک قضاوت قرار گیرداز هم اکنون باید منتظر استرداد وجوه دریافتی از ناحیه شهرکی به شرکت فولاد خوزستان و پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور بود.

البته با توجه به برگزاری مجمع اخیر این شرکت،گفته می شود که ترکیب جدید هیات مدیره نیازمند اخذ تاییدیه از ناحیه بیمه مرکزی بوده بنابراین فرهاد شهرکی که همچنان در ترکیب جدید هیات مدیره حضور دارد هم نیازمند اخذ تاییدیه بیمه مرکزی است.

حال با توجه به این حواشی باید دید که فرهاد شهرکی در دور جدید خواهد توانست از زیر ذره بین سازمان تحت امر "همتی" عبور کند یا خیر؟

خود او در مورد احتمال جابجایی مدیر عامل شرکت بیمه تعاون هم گفته که حمید رضا کاوه می‌دانسته دو ماه پس از آمدنش مجمع برگزار می‌شود و با این ذهنیت قبول مسئولیت کرده است.