احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» در واکنش به خبر برخی از رسانه ها درباره انتشار نادرست اظهاراتش در جلسه دیروز مجلس گفت: من در نطق خود در دفاع از گزارش کمیسیون تلفیق مطلبی را نقل کردم به این مضمون که "در اواخر تیرماه 92 که آخرین روزهای فعالیت دولت آقای احمدی نژاد بود، شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که 2.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گیرد تا به وسیله آن بتواند دارو، کود و کالاهای اساسی وارد کند. قرار بر این شد دولت این محموله را شش ماهه بیاورد، بفروشد و آن را با سود صفر درصد به صندوق بازگرداند."

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در دولت یازدهم اجرا شد و متاسفانه شرکتهای مسئول وارد کننده این کالاها به وظایفشان به درستی عمل نکردند. بخشی از این پولها برای احداث ساختمان؛  پرداخت وام و کمک رفاهی کارکنان هزینه شد و بخشی دیگر را در حسابهای خود نگه داشتند و بازنگرداندند.این تخلفات به دولت آقای احمدی نژاد ربطی ندارد و از نیمه دوم سال 92 و در سال 93 در دولت آقای روحانی اتفاق افتاده است. البته مواضع من نسبت به دولت آقای احمدی نژاد را همه می دانند.

نماینده مجلس گفت: همچنین بنده در مخالفت با فاینانس 50 میلیارد دلاری گفتم که مخالف قرض 50 میلیارد دلاری هستم و برخی از رسانه ها 50 میلیارد دلار را ضربدر دلار 3000 تومانی کردند که 150 هزار میلیارد تومان می شود (یعنی نصف بودجه عمومی) و از قول من گفتند دولت قبل 150 هزار میلیارد گرفت و پس نداد در حالی که این ربطی به دولت آقای روحانی و دولت آقای احمدی نژاد ندارد. لذا آنچه رسانه های اصلاح طلب از قول بنده نوشتند خلاف واقع است.