به گزارش «نسیم آنلاین» ، فارس نوشت : در حالی که جنگنده‌های متجاوز سعودی همچنان در حال بمباران شهرهای مختلف یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور و کشتار مردم بی‌گناهش هستند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز به نبرد خود همچنان ادامه می‌دهند. 

این نیروها در تازه‌ترین واکنش به این جنایات، یک موشک توشکا، به سوی مقر فرماندهی سعودی‌ها در «مأرب» شلیک کردند که طی آن ده‌ها نیروی متجاوز از جمله یکی از فرماندهان ارشد نظامی عربستان سعودی کشته شدند.

جدیدترین تحولات یمن به تفکیک استانها در ادامه می‌آید:

مأرب: نیروهای متجاوز به یمن و مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی در استان «مأرب» ضربه مهلک دیگری از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دریافت کرد.

به نوشته خبرگزاری یمنی «خبر»، نیروهای پشتیبانی موشکی در ارتش یمن، پایگاه نظامی «بیرق» در مأرب را هدف قرار دادند که طی آن، چندین فرمانده نظامی ارشد کشته و خسارت مالی زیادی به این پایگاه وارد آمد.

یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن، به سوی این پایگاه نظامی که به مقر فرماندهی عربستان سعودی تبدیل شده، موشک «توشکا» شلیک کردند.

بر اساس این گزارش در این حمله، ده‌ها نفر از جمله یک فرمانده نظامی ارشد سعودی که روز گذشته خود را به این پایگاه رسانده بود، کشته شد و میزان زیادی از تجهیزات نظامی و جنگی مدرن و پیشرفته در این پایگاه نابود شدند.

یک منبع در شهر مأرب اعلام کرد که پس از این حمله، نیروهای ائتلاف سعودی، در شهر آماده‌باش اعلام کردند.

نیروهای ارتش یمن پیش از این نیز از موشک‌های توشکا برای هدف قرار دادن مواضع سعودی‌ها و متجاوزان استفاده کرده بودند که پایگاه‌های «صرواح» و «تداوین» از جمله اهداف دیگر این حملات بوده‌اند.

الجوف: جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، تنها طی چند ساعت گذشته، بیش از 40 بار منطقه «الغیل» و مناطق موجود میان دو استان الجوف و مأرب را بمباران کردند.

صنعاء: جنگنده‌های عربستان سعودی، منطقه «النهدین» در صنعاء را بمباران کردند.

حجة: ناوهای سعودی آمریکایی گذرگاه «الطوال» را بمباران کردند.

الضالع: جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، بار دیگر به اشتباه، تجمع نیروهای همپیمان خود را در «الضالع» واقع در مرکز یمن هدف قرار دادند.

به گفته یک مقام محلی در این حمله که نیمه‌های شب گذشته صورت گرفت، ده‌ها نفر از مزدوران عربستان سعودی کشته و زخمی شدند. محل این حمله روستای «المعصر» واقع در جاده منتهی به منطقه «ناصة» بود که از جمعه گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی است.

پیش از این نیز، جنگنده‌های سعودی، مرتکب چنین اشتباهاتی شده بودند که آخرین آنها در کوه «صبر» در استان «تعز» بود که طی آن 150 تن کشته و زخمی شدند.