به گزارش «نسیم»علی حیبیب محمدی،مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با ارسال توضیحاتی درباره گزارش از پیش منتشر شده نسیم با عنوان "اوضاع چالش برانگیز اولین شرکت بیمه تعاونی"واکنش نشان داده است.

بنابراین مدیرعامل این شرکت با ارایه توضیحاتی اعلام داشته است که صنعت بیمه کشور به طور عام در سال‌های گذشته با مشکلاتی ناشی از شرایط اقتصادی کشور مواجه بوده است.

ضمن اینکه عمده فروشی و ارائه خدمات به مشتری‌های دانه درشت همواره شرکت‌های ارائه دهنده خدمت را در وادی شانس و خطر نگه می‌دارد.

شرکت بیمه تعاون در اوان فعالیت خود با بازار بزرگی به نام بیمه ترانزیت کالاهای خارجی رو به رو و ضمن انعقاد قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی ایران موفق به بیمه نمودن مسئولیت شرکت‌های حمل و نقلی گردید که کالای خارجی را از مرزهای کشور عبور می‌دادند.

کسب این پرتفوی موجب تقویت بنیه مالی شرکت در بعدی شگفت انگیز بود اما حفظ پرتفوی مذکور با مشکلاتی از جمله مقررات نظارتی مواجه بود تا آنکه در تاریخ 30/2/1393 شورای عالی بیمه موضوع فوق را با تصویب آئین نامه شماره 86 نظام‌مند نمود.

طبق آئین نامه مذکور بیمه گذار تشکل اقتصادی است که با عضویت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به وجود آید.

به دنبال تصویب این آئین نامه و تجدید نظر در تشکیلات شرکت‌های حمل و نقل بین المللی تشکل‌های  جدیدی از شرکت‌های مذکور به وجود آمد که هرکدام در مقام بیمه گذار با توجه به شرایط رقابتی حاکم بر بازار بیمه نسبت به انتخاب بیمه‌گر خود نظر خاصی داشتند و شرایط کار در این بازار با انتظارات جدیدی مواجه شد.

به هر تقدیر با توجه به اوضاع و احوال ذکر شده، بیمه تعاون ترجیح داد روش ارائه خدمت خود را طبق استراتژی شرکت و بر اساس ضوابطی که تعیین کرده بود پیگیری کند و در این اثنا با ریزش پرتفوی مذکور که نه به صورت یکجا بلکه در طول یک سال روی داد مواجه گردید اما شرکت،طبق وظیفه ذاتی خود نسبت به کسب و جذب پرتفوهای قابل توجیه جدید اقدام نمود و در این راستا موفق شد تا پایان آبان‌ماه سال جاری حق بیمه‌ای معادل 430.861.000.000 ریال از بازار رقابتی داخلی کسب نماید.

ضمن آنکه خسارات پرداخت شده شرکت درهمین بازه زمانی معادل 124.721.000.000 ریال می‌باشد که 23.068.062.307 ریال آن مربوط به بیمه‌نامه‌های سال جاری و باقیمانده آن مربوط به بیمه‌نامه‌های سال‌های قبل است.

بدین ترتیب شرکت بیمه تعاون با توان مدیران تخصصی خود هیچگاه با وضعیت خسارتی که در مقاله کذب سایت نسیم آنلاین عنوان شده،‌مواجه نبوده و سایت مذکور به شایعه پراکنی با اهدافی خاص در قبال شرکت بیمه تعاون اقدام کرده است.

ضمناً در مورد ترکیب پرتفوی شرکت  لازم است قبل از هر چیزی، پرتفوی صنعت بیمه کشور در شش ماهه اول سال 1394 مورد توجه قرار گیرد.

طبق آمار منتشره از سوی بیمه مرکزی، در شش ماهه اول سال 1394 سهم بیمه شخص ثالث از کل پرتفوی بازار 33.4  درصد و سهم بیمه درمان معادل 32.24  درصد می‌باشد.

بدین ترتیب صنعت بیمه در محیطی فعالیت می‌کند که 65.6  درصد فعالیتش ارائه خدمت در دو رشته مهم بیمه شخص ثالث و درمان به  هموطنان عزیزمان می‌باشد.

دراین رابطه بیمه تعاون هم بر همین منوال عمل کرده و سهم پرتفوی بیمه شخص ثالث و درمان شرکت در مدت مذکور تقریباً 70 درصد و البته با ضریب خسارتی که نشان از مداقّه شرکت در گزینش این بیمه‌نامه‌ها با ریسک مناسب دارد می‌باشد.

ما بر خلاف (مندرجات) سایت نسیم آنلاین که این موضوع را از چالش‌های شرکت عنوان نموده و به مخدوش نمودن اذهان عمومی در این زمینه اقدام کرده است صدور بیمه‌نامه و ارائه خدمت به هموطنان عزیز در رشته‌های مذکور را افتخاری برای بیمه تعاون و صنعت بیمه می‌دانیم.

در عین حال  شرکت به دور از شایعات منتشره در سایت نسیم آنلاین مبنی بر زیر ذره‌بین بودن مدیریت شرکت و سایر شایعات منتشره در آن سایت، سیاست‌های بازاریابی و فروش خود را در تمامی حوزه‌ها به صورت کاملاً تخصصی و عملی پیگیری می‌نماید.

 از جمله اینکه تنها در بخش تعاون با توجه به رسالت شرکت، ماه‌های گذشته جلسات کاری بسیار خوبی را در حضور معاون محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بخش بزرگی از تعاونی‌های کشور برگزار نموده و به دنبال آن در نشست‌های تعاونی‌های برتر و همچنین همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات تعاونی‌های کشور که در تاریخ 30.8.1394 در اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران برگزار شد، حضور فعالی داشت که نتایجی ارزنده را در راستای توسعه بازار بیمه تعاون به همراه داشت.

البته در این همایش مذکور که بسیار مهم هم بود نشانی از همکاران نسیم آنلاین مشاهده نشده و صد البته شرکت بیمه تعاون در راستای  اهداف خود با اقتدار و بسیار توانمند و دور اندیشانه تحت نظارت‌های بیمه مرکزی و وزارت تعاون، گام‌های بلند خود را به سوی کسب افتخارات بیشتر بر می‌دارد.