به گزارش «نسیم»، سائوو راب کومار در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: چابهار به عنوان نقطه پیوند دولت هند و جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر هند در این سفر ضمن ابراز رضایت از روند توسعه بندر چابهار اظهار داشت: کشور هند برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار چند هدف را دنبال می‌کند اولاً به دنبال سرمایه‌گذاری در توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار است که اخیراً جلساتی با سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی آریا بنادر ایرانیان داشتیم نتایج آن رضایت بخش بوده دوماً موضوع توسعه و همکاری با سازمان منطقه آزاد چابهار سوما، پیگیری توافق سه جانبه  دولت هند، ایران و افغانستان در زمینه ترانزیت که نخستین جلسه آن در شهریور ماه برگزار شد و در آینده نزدیک دور دوم آن در دهلی نو برگزار خواهد شد.

کومار در زمینه حضور قطعی هندی‌ها برای اجرایی کردن عملیات خود در بندر چابهار افزود: ما منتظر نتیجه مذاکرات دو گروه ایرانی و هندی که در آینده نزدیک در دهلی نو برگزار خواهد شد هستیم و ما امیدواریم هرچه زودتر هماهنگی‌های سرمایه‌گذاری برای بندر چابهار و تفاهمنامه سه جانبه انجام شود.

وی از کارهای بسیار خوبی که در بندر چابهار انجام شده ابراز رضایت کرد و بیان کرد: این اقدامات سرنوشت و آینده چابهار، مردم منطقه و کشور ایران را روشن می‌سازد.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی چابهار با تشریح اقدامات صورت گرفته در بندر چابهار گفت: خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی 70 درصد رشد دارد و با اتمام عملیات اجرایی در فاز اول ظرفیت بندر از 2.5  فعلی به 86 میلیون تن خواهد رسید.

رمضان هراتی اظهارداشت : با اجرای طرح توسعه بندر چابهار در چشم انداز 2030 با ایجاد 33 پست اسکله ظرفیت بندر به 86 میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر با بخش خصوصی در زمینه راهبری و خرید تجهیزات وارد مذاکره شده است.