اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در گفتگو با «نسیم» و در رابطه با حضور برندهای اروپایی و امریکایی فست فود در ایران پس از لغو تحریم‌ها گفت: باید مراقب باشیم که امنیت غذایی خود را که با زحمت چندین ساله ایجاد شده است از دست ندهیم.

وی ادامه داد: کشور ما خوشبختانه از لحاظ بحث مواد غذایی جایگاه بسیار خوبی دارد، درست است که برخی اوقات موادی مانند گوشت برزیلی وارد کشور می‌شود اما در هر حال گوشت تولید داخلی به اندازه مصرف موجود است و نیاز کشور را برطرف می‌کند.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان گفت: الان در زمینه گوشت و مرغ کاملا کشور ما خودکفا است، حتی به کشورهای دیگر نیز صادرات هم داریم. در هر حال می‌توانم به جرأت بگویم وضعیت واحدهای فست‌فودهای ما در داخل کشور از برندهایی مانند مک دونالد چیزی کم ندارد.

وی تأکید کرد: فست فودهای ما چه از نظر نوع مواد غذایی و چه از نظر دکوراسیون کاملا قابل رقابت با برندهای اروپایی است از طرفی باید توجه داشت که هرگز هیچ برندی که وارد کشور شود حاضر نیست مواد غذایی خود را از داخل کشور میزبان تهیه کند بلکه بدون شک از کشور خودش این مواد را خواهد آورد.

احمدی شهریور در رابطه با بحث مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از مصرف کنندگان  در فست فودها گرفته می‌شود، اظهار داشت: فست فودهای زنجیره‌ای هستند که از مصرف کننده می‌توانند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بگیرند، که ما خودمان نیز به هیچ عنوان موافق چنین موضوعی نبوده و نیستیم.

وی ادامه داد: ما اعتراضات خودمان را در این رابطه و طی چند مرحله به اتاق اصناف بیان کرده‌ایم و از این طریق نیز آن‌ها اعتراض ما را به دارایی ارجاع می‌دهند، اما متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشته است.

احمدی شهریور بیان داشت: ما به هیچ عنوان موافق نیستیم که یک مشتری بابت خوردن یک ساندویچ مجبور باشد 9 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده بپردازد اما در نهایت فست فودها نیزر اگر این مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری نگیرند مشمول جریمه خواهند شد.