به گزارش «نسیم» خبرگزاری صداوسیما نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد ما با توجه به سیاست های پولی ومالی گسترش بازار رهن مسکن است زیرا قدرت خرید را افزایش می دهد و به معنی نرخ تسهیلات بهتر با بازپرداخت طولانی و سود کمتر است.
حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: محورهای اصلی و برنامه های طرح مسکن اجتماعی فراهم شده و اقدامات مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برنامه های مشترک دو وزارتخانه از جمله تعیین ایتم های عملیاتی ، سرمایه گذاری ، تعیین گروه های هدف ونظام مدیریتی مشخص شده است ، گفت: با توجه به اینکه گستره اصلی مخاطب مسکن اجتماعی، افراد کم بضاعت هستند که اورده مناسب ندارند ، دولت باید اعتبار مناسبی را اختصاص دهد.
مظاهریان تصریح کرد: وزارت راه و شهر سازی با مشکل تامین مالی روبرو است که دو وزارتخانه راه و شهر سازی و تعاون ،کارو رفاه اجتماعی به توافق رسیدند تا از منابع داخلی خودشان در مقیاس کوچکتر برای یکسال اینده این طرح را جلو ببرند.
وی گفت : زمین و شناسایی افراد در دو وزارتخانه صورت گرفته که امید است تا یکسال اینده با کاهش مشکلات اعتبارات ؛ ردیف بودجه مشخص شود تا ساخت مسکن اجتماعی رونق گیرد.

 قیمت واقعی مسکن به سال 89 رسید

مظاهریان اظهار کرد: قیمت واقعی مسکن به سال 89 رسیده است وبه دلیل کاهش سود اوری سرمایه گذاران از بازار مسکن خارج می شوند.
وی تصریح کرد: باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم زیرا افزایش متقاضیان باعث ورود سرمایه گذاران و در انتها خروج مسکن از رکود خواهد شد.
مظاهریان ادامه داد : برای خروج از رکود ، صندوق پس انداز مسکن یکم را ایجاد کردیم که با توجه به جمعیت در استانها توضیح شد و در تهران 80 میلیون تومان و سایر استانها 60-40 میلیون تومان است و با توجه به توانمندی بانک ها ،وزارت راه پیشنهاد افزایش تسهیلات را ارایه داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کاهش پروانه های ساختمانی از جمله مشکلات اساسی دراین بخش است که باید با راهکارهای مناسبی تقویت شود.
وی ادامه داد: اگر طرف های تقاضا را تقویت کنیم سرمایه گذاران وارد بازار می شوند وتولید مسکن افزایش می یابد.
مظاهریان تصریح کرد: بنا بر نظر اقتصاددانان دولت باید طرح افزایش قدرت خرید متقاضی را دنبال کند و قدرت خرید مسکن را در دستور کار نهادهای مختلف قرار دهد.
مظاهریان درباره ثبت نام افراد برای دریافت وام 80 میلیون تومانی گفت: آمار بانک مسکن
خوب اما از سقف انتظاری وزارت راه بسیار پائین تر است زیرا مردم باید فرصتی برای خروج سرمایه و ورود به بازار مسکن را داشته باشند.