به گزارش خبرنگار «نسیم»، رأی‌گیری انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از ساعت ۸ صبح امروز در ۳۱ استان کشور آغاز شده است.

در این انتخابات بیش از ۳۳۰ هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان می‌توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دهند، بیش از ۲۳۶ حوزه رأی‌گیری در کشور در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری نسیم درگزارشی که چندی پیشتر منتشر کرد،به بررسی اسامی افرادی که دراین دوره انتخابات حضور خواهند داشت پرداخته بودکه  اسامی افرادی چون "حبیب الله بیطرف" وزیر نیروی دولت اصلاحات و عضو کنونی  هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، "احمد خرم"، وزیر راه وترابری  دولت اصلاحات و" اکبر ترکان"، رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مشاور کنونی رئیس جمهوری در مناطق آزاد، وزیر کهنه کار راه و ترابری و دفاع کابینه هشت ساله اکبر هاشمی رفسنجانی به چشم می خورد.

هرچندکه کمی بعدتر خبرآمد،اکبرترکان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از حضور در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان انصراف داده و در توضیح این اقدام هم گفته است که  با توجه به مشغله فراوان در شورای عالی مناطق آزاد فرصت محدودی داشته و وظیفه نظام مهندسی بسیار سنگین است لذا امکان حضور در این سازمان را نخواهم داشت.

البته افراد صاحب نام حاضر در لیست نهایی منتشر شده برای تصدی کرسی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فقط به اسامی از پیش گفته محدود نشده و در ادامه این لیست می توان به اسامی افرادی چون"حمزه شکیب"، عضو میانه روی شورای شهر سابق، "ابوالفضل صومعه لو" معاون سابق ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، ،"سید مهدی هاشمی" رئیس کنونی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عضو هیات مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و معاون امور مناطق شهرداری پایتخت دردوران مدیریت احمدی نژاد بر شهرداری، "قاسم تقی زاده خامسی" مدیرعامل سابق آبقای تهران، "مجید شایسته" مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش و شهردار سابق منطقه 18 در دوران شهرداری احمدی نژاد و "غلامحسین پردلی" معاون شهرسازی شهرداری تهران در زمان احمدی  نژاد هم برخورد.

دراین فهرست، جدای از افراد حاضر سیاسی، چهره های دیگری ازجنس معماری و شهرسازی هم حضور دارند که می توان به افرادی  چون "ایرج رهبر" رئیس سابق انجمن انبوه سازان مسکن کشور، دکتر "هرمز فامیلی" رئیس هیات مدیره  انجمن بتن ایران که در انگلیس درس خوانده، دکتر"سیمین حناچی" استاد دانشگاه  و بانوی شناخته شده عرصه شهرسازی کشور و همچنین مهندس"سعید غفرانی "رئیس کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هم اشاره داشت که گمان می رود،مشی سیاسی  افراد نامبرده هم بیشتر، با جریان اصلاح طلبی مجاورت داشته باشند.

البته دراین لیست، یک رقیب ویژه نیز حضور داشته که درصورت قرین به صحت بودن نام او،ازحضور معنادار مهندس"مهدی احمدی ‌نژاد" فرزند رئیس جمهور دولت های نهم و دهم وداماد اسفندیار رحیم مشایی برای رقابت شانه به شانه مردان سیاسی از پیش گفته حکایت دارد.

با اینهمه قرار است در تهران ۳۱۸ مهندس در حرفه‌های ۷ گانه مهندسی با یکدیگر به رقابت بپردازند که رأی‌دهندگان از میان آنها ۲۵ نفر را برای عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برمی‌گزینند.

در استان تهران ۳۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۵ شعبه در شهر تهران و ۱۵ حوزه اخذ رأی در شهرستان‌های این استان و حومه شهر تهران در نظر گرفته شده‌اند.

عباس‌آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم صبح امروز به همراه تعدادی از معاونان خود از جمله حامد مظاهریان معاون مسکن وساختمان، فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و منوچهر شیبانی مدیرکل تشکل‌های حرفه ای وسازمان‌های نظام‌مهندسی در شعبه اخذ رأی دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شده و رأی خود را در صندوق اخذ رأی این شعبه انداخته است.

طبق قانون، هر سه سال یکبار انتخابات هیئت‌مدیره استان‌ها انجام می‌شودکه هیئت مدیره جزو ارکان سازمان و مهمترین رکن تلقی می‌شود و وظیفه تنسیق امور مهندسان و دستیابی به اهداف نظام مهندسی تصریح شده در قانون را برعهده دارند.