به گزارش «نسیم» ایسنا نوشت:

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: عدم دریافت قیمت واقعی برق، صنعت برق را در خدمات رسانی و اجرای پروژه‌ها دچار مشکل می‌کند، علاوه‌بر این نیز مشکلاتی در حوزه خاموشی ایجاد خواهد کرد که باید تدابیر اساسی برای آن اندیشیده شود.

سید زمان حسینی، با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلووات ساعت برق حدود 85 تومان بدون هزینه سوخت برای صنعت برق کشور تمام می‌شود، اظهار کرد: این‌درحالیست که صنعت برق برای هر کیلووات ساعت تنها رقمی حدود 53 تومان دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های برق با میزان درآمد حاصل شده به‌هیچ عنوان بر یک‌دیگر همپوشی ندارند،گفت: اگر قیمت برق به‌شکل واقعی دربیاید بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود لذا باید لزوم این مساله به‌صورت جدی‌تری دیده شود.

هزینه 30 میلیاردی و درآمد 13 میلیاردی صنعت برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به هزینه‌های صنعت برق،اظهار کرد: سالانه در بخش جاری و در بخش طرح‌های صنعت برق 30 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و این در شرایطی است که میزان درآمد صنعت برق از فروش برق به مشترکین تنها 13 میلیارد تومان است.

حسینی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده از این کمبود گفت: نبود و کسری این میزان درآمد موجب شده که ما نتوانیم پروژه‌های برقی را آن‌طور که باید اجرایی کنیم که این مساله نیز خود لزومی جدی برای واقعی شدن قیمت برق به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه هزینه برق به دو بخش سوخت و تبدیل انرژی تقسیم شده است،اظهار کرد: به دلیل اینکه صنعت برق هزینه‌ای برای سوخت نمی‌پردازد لذا هزینه‌ای در این زمینه از مردم دریافت نمی‌کند اما در حوزه دوم یعنی تبدیل انرژی و تولید برق برای هر کیلووات ساعت 85 تومان هزینه می‌کنیم که این رقم در مقایسه با درآمد تفاوت زیادی دارد.