به گزارش «نسیم»، محسن پور سید آقایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در زمینه ناوگان ریلی کمبود داریم افزود: با ایجاد خط  تولید واگن در ایریکو مجدد ناوگان مورد نیاز کشور تولید می‌شود.

وی به ضریب اشغال حمل و نقل قطارهای حومه‌ای، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مسیرهایی که دارای خطوط حمل و نقل حومه‌ای هستند با ضریب اشغال ۴۰ درصد روبه‌رو هستیم که هنوز هم نتوانستیم سرویس مناسبی ارائه دهیم.

پور سیدآقایی با بیان اینکهجداسازی خطوط حومه‌ای از خطوط اصلی کشور از برنامه های اولویت دار راه آهن جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: با انجام این کار به‌ویژه در مناطق پرتردد می‌توان سرعت خدمات‌رسانی را به ۱۰ دقیقه ارتقا داد که زمان مناسب جابه‌جایی در این حوزه است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم استقبال بیشتری برای استفاده از قطارهای حومه ای دارند و تلاش مجموعه راه آهن بهینه سازی خدمت به مسافران است.

پور سید آقایی تصریح کرد: اگر بخواهیم سرویس مداوم را به مردم ارائه بدهیم نیاز به خطوط جداگانه داریم.

وی افزود: هم‌اکنون نیز شش قطار بین هشتگرد- تهران در حال تردد و جابه‌جایی مسافر هستند و از اوایل سال آینده خط مستقل برای کرج احداث خواهد شد.

پور سید آقایی به وضعیت ناوگان ریلی کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: طی سال‌های گذشته بسیاری از کارخانجات ریلی کشور راکد شده و برای بقای خود به فعالیت‌های غیر مرتبط با این حوزه ورود پیداکرده بودند.

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد بازگشت این کارخانجات به چرخه تولید هستیم که امروز اولین واگن شرکت ایریکو تحویل داده شد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: در این راستا کارخانجات مشابه در کرمان و کاشان با عقد قراردادی کار خود را از سال گذشته شروع کرده‌اند.

پور سید آقایی تاکید کرد: با تقاضای مشتریان از شرکت‌های داخلی علاوه بر ایجاد زمینه فعالیت برای شرکت‌های موجود، شرکت‌های خصوصی نیز به خوبی در این حوزه می‌توانند وارد کار شوند.