پیمان فروهر، دبیر انجمن آب‌های معدنی و آب آشامیدنی در گفتگو با «نسیم» و در رابطه با مهلت یکماهه وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو برای ساماندهی آبهای بطری بیان داشت: ما درصدد هستیم تا با فرستادن نامه‌ای از این اقدام وزیر بهداشت تشکر کنیم، زیرا تلقی بنده این است که به دلیل وجود بحران آب در داخل کشور، در حال حاضر وجود آب‌های بسته بندی و توجه به این صنعت ضروری است.

وی ادامه داد: در چنین زمانی باید صحت و کیفیت آب‌های بسته بندی و آب‌های معدنی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه مدتی است که در فضاهای مجازی در رابطه با برخی صنایع مانند سوسیس و کالباس و یا صنعت آب معدنی شایعاتی مطرح می‌شود که این موضوعات باعث نگرانی مصرف کنندگان خواهد شد.

فروهر تصریح کرد: مدتی قبل در فضای مجازی مطالبی منتشر شده بود مبنی بر این که آب معدنی از ایران به افغانستان رفته و به دلیل غیراستاندارد بودن به ایران بازگشته است. این اقدام وزیر بهداشت می‌تواند گامی مؤثر در جهت رفع بسیاری از این مشکلات و شبهات باشد.

وی اضافه داشت: اگر جایی خطایی وجود دارد و در این موارد گزارشی داده می‌شود، بهتر است با چنین مواردی برخورد شود، هرچند بنده معتقد هستم که در صنعت آب معدنی چنین موارد تخلفی که سلامت مردم را به خطر بیندازد بسیار کم است.

وی در رابطه با این که وزیر بهداشت بیان داشته‌اند که کدام یک آبهای بطری شده واقعاً آب معدنی هستند و کدام ها نیستند، به نسیم گفت: زمانی که کسی می‌خواهد آب معدنی تولید کند، باید استانداردهای مختلفی را بگذراند تا بتواند مجوز این کار را دریافت کند، مطمئنا سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد نیز طبق بررسی دقیق چنین مواردی به تولید مجوز می‌دهند.

دبیر انجمن آب معدنی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر بنده این مورد از صحبت‌های وزیر بهداشت تا حدی نهادهای مربوطه و متولی مجوزهای استانداردها را زیر سؤال می‌برد شاید هم می‌خواهند هشداری داده شود تا اگر کسی از مجوزها عدول کرده باشد مشخص شود.