ملک زاده در گفتگو با «نسیم» در رابطه با خبری مبنی بر درخواست استرالیا از ایران برای صادارت گوسفند، بیان داشت: در حال حاضر هیچ کمبودی در رابطه با بحث دام در داخل کشور وجود ندارد، اما در زمان‌هایی هم ممکن است که این کمبود احساس شود که در این زمان با رعایت مسائل کارشناسی مانعی برای واردات وجود ندارد.

وی ادامه داد: بدون شک واردات دام بدون کارشناسی، دامداران داخلی را متضرر خواهد کرد، لذا باید در این رابطه مراقب بود تا اگر قرار است که واراداتی انجام شود، با مطالعات کامل باشد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تأکید کرد: بدون شک تمرکز دولت بر روی توسعه کشاورزی و دامداری داخلی نتایج بسیار بهتری خواهد داشت، اما زمانی باید واردات صورت بگیرد که بدانیم دیگر نمی‌توانیم در این راستا قدم برداریم.

ملک‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا کاملا خوب و در تعادل است و کمبودی در حال حاضر وجود ندارد، اما زمانی که وزارت جهاد به دلیل پیشنهاد برخی از جمله اتحادیه دامداران و یا کسانی که دام زیادی دارند مجوز صادرات می‌دهد، در حقیقت کمی تعادل بازار به هم می‌خورد و یک طرف آن لنگ می‌ماند.

وی تأکید کرد: الان مدتی است که دام سنگین از کشور خارج می‌شود و همین باعث گرانی گوشت گوساله شده است، اما در گوشت گوسفند تأثیری نداشته است زیرا عرضه و تقاضا درتعادل بوده است و به جرأت می‌گویم که در سه سال گذشته ما هیچ افزایش قیمتی به جز مقطع‌های بسیار کوتاه نداشته‌ایم که این افزایش قیمت نیز به روال قبلی خود بازگشته است.

ملک زاده گفت: بدون شک اگر واردات بی رویه ای صورت بگیرد، دام بر روی دست دامدار می‌ماند و نتیجه آن بی انگیزگی و بی رغبتی برای تولید داخل است. پس باید مراقب بود و نگاه عمیقی به مسائل واردات داشت تا یک کفه ترازو لنگ نماند.

وی در رابطه با بحث صادرات گوسفند به دیگر کشورها بیان داشت: در حال حاضر به کشوری مانند امارات گوسفند صادر می‌کنیم، در حقیقت ما در یک زمان‌هایی ازدحام دام داریم، اگر در این زمان صادرات انجام بگیرد، به نفع دامدار هم خواهد بود اما اگر در زمان کمبود این صادرات صورت بگیرد بدون شک دامدار و مردم متضرر می‌شوند.

وی در پایان در رابطه با بحث قیمت‌ گوشت در بازار گفت: دو سه ماه است که تغییری در بازار ایجاد نشده و رکود خاصی در بازار گوشت حاکم است. پیش بینی می‌کنیم این رکود در تا شهریور ماه باشد و پس از آن افزایش قیمتی را شاهد باشیم.