به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی در ابلاغ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری به استاندار تهران و شهردار و رئیس شورای شهرتهران اعلام کرد: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۴/۴/۸، پیرو مصوبه مورخ ۹۴/۱/۱۷ و پس از استماع گزارش ارائه شده توسط وزارت دفاع درباره ساخت و ساز در شمال میدان سپاه شهر تهران و در حریم عمارت عشرت آباد مقرر کرد:

شهرداری تهران نسبت به علت تأخیر در پاسخ به استعلام انجام شده توضیح ارائه نماید. پروژه فوق به دلیل مغایرت با طرح تفصیلی باید متوقف گردیده و پس از اعلام دبیرخانه شورایعالی شهرسازی با تراکم مجاز آن انطباق داده شود.

مغایرت‌های صورت گرفته در این پروژه توسط دبیرخانه شورایعالی احصاء و به ستاد کل نیروهای مسلح منعکس شود تا مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه را به دبیرخانه شورایعالی ارسال کنند.

براساس گزارش وزارت دفاع در خصوص دستورالعمل شماره ۲۲۰/۴۸/۲/۳/آ مورخ ۱۳۸۱/۱۰/۲۳ برای ساماندهی ساخت و ساز در پادگان‌ها ( ضمن ملاحظه ارزش‌های تاریخی، فرهنگی ) برای دوره جدید نیز ملاک عمل می‌باشد. دبیرخانه شورا موضوع تسریع در ابلاغ سراسری این دستورالعمل را از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کند.