مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از تعیین رقم 115 تومانی به ازای سود هر سهم در سال مالی 94  برای شرکت متبوع خود خبرداد و به نسیم گفت که تعیین این رقم از سوی  این شرکت با احتیاط کامل صورت گرفته است.

"شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، با سرمایه ۶۵۰ میلیارد تومانی یکی از بزرگترین شرکت های فعال در بازار سرمایه بوده که متعلق به بانک ملی  است."

فرهاد حنیفی با بیان اینکه ترکیب سبد پرتفوی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بزودی متنوع ترخواهد شد، تاکیدکرد در برخی از حوزه ها ازجمله لوازم خانگی و نساجی سیاست در پیش گرفته شده کاهنده بوده و در برخی  دیگراز حوزه های بزرگ، مانند صنعتی و معدنی سنگان برنامه توسعه ای  ملاک عمل خواهد بود. وی افزود که شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی،چندین پروژه بزرگ را پیگیری خواهدکرد، بنابراین این طرح ها بخشی از پرتفوی  شرکت را تشکیل خواهند داد.

به گفته وی، درحال حاضر، هیچ سهمی از سبد پرتفوی  شرکت متبوع او مربوط به معدنی ها نبوده هر چند که طبق برنامه ریزی انجام شده، ظرف دو سال آتی 30 درصد از سبد پرتفوی  شرکت به معدنی ها اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری  گروه توسعه ملی ،تصریح کرد که  در عین حال، سهم 35 درصدی پتروشیمی  ها در پرتفوی  اسن شرکت ، ظرف همین مدت یعنی دوسال آینده هم به 45 درصد  افزایش  می  باید.

وی، البته اذعان داشت که شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هیچ برنامه ای برای ورود به عرصه پالایشی ها نخواهد داشت.

حنیفی،خبرداد که هم اکنون، 45 درصد ازسهام گروه شرکت های لاستیک سازی بارز، متعلق به شرکت سرمایه گذاری  گروه توسعه ملی بوده و درعین حال اذعان داشت که درصورت وجود داشتن هر گونه مشتری، گروه توسعه ملی آمادگی  واگذاری سهام خود را دارد.

وی  با بیان اینکه  مجمع شرکت سرمایه گذاری  گروه توسعه ملی  همچنان برگزار نشده  گفت که  به طور قطع  سود هر سهم این شرکت برای سال مالی 93 بیش ازیکصد تومان محقق خواهد شد.

سود هرسهم شرکت سرمایه گذاری  گروه توسعه ملی درسال مالی92 یکصد تومان بوده است.

از قرار معلوم، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با سرمایه ۶۵۰ میلیاردتومانی  متعلق به بانک ملی  بوده که به نظر میرسد سرمایه این شرکت تا پایان شهریورماه سالجاری به دو هزار میلیارد تومان  افزایش  خواهد یافت که الیته این افزایش سرمایه هم از محل مطالبات و آورده نقدی اجرای می شود.