گودرزی، رئیس اتحادیه کاشی‌سازان و کاشی فروشان در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: صنعت کاشی و سرامیک جزء صنایعی است که با بحث مسکن و ساخت و ساز ارتباط مستقیم دارد، از این جهت در اوضاع کنونی که بازار مسکن در حالت رکود است، بازار کاشی و سرامیک نیز شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و در حال رکود به سر می‌برد.

وی گفت: تولید کاشی در سطح کشور بالغ بر500 تا 600 میلیون متر مربع است اما مصرف ما روز به روز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین شرکت‌های تولیدی نیز بالغ بر 70 درصد پتانسیل خود را کاهش داده‌اند، همین امروز اگر تولید متوقف شود، ما برای یک سال موجودی دپو شده در انبارهای کارخانجات تولیدی و مشتریان داریم.

وی در رابطه با بحث صادرات این محصول  به نسیم اظهار داشت: وضعیت بازار صادراتی این محصول نسبتا خوب است به طوری که اگر وضعیت این بازار نیز مانند بازار داخلی خوب نبود شاید تا به حال این صنعت به بن بست می‌خورد و بسیاری از کارخانه‌ها ورشکست می‌شدند.

وی افزود: البته با وجود صادرات بازهم برخی از کارخانه‌ها به خصوص در شهرستان یزد ورشکست شده و توسط کارخانه‌های بزرگتر خریداری شده‌ اند.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان ادامه داد: خوشبختانه حدود 80 درصد کاشی و سرامیک ما به کشور عراق فرستاده می‌شود و اگر این اتفاق صورت نمی‌گرفت بدون شک بحرانی در این صنعت رخ داده بود. صادرات کمک کرده است تا ادعا کنیم که توانسته‌ایم فعلا روی پای خود بایستیم. البته متأسفانه قبلا صادرات به کشورهای آسیای میانه نیز داشتیم که کشور ترکیه بازار آن‌جا را از ما گرفت.

وی تصریح کرد: دولتمردان اگر بتوانند مقدماتی را فراهم کنند تا بتوان بازارهای بیشتری برای صادرات داشت کمک بسیار بزرگی به این صنعت کرده‌اند، از جمله این کمک‌ها ساخت جاده‌هایی است که تجار بتوانند از آن طریق محصولات خود را به بازارهای مختلف برسانند.

وی گفت: هرچند دولت نیز تا جایی که توانسته در کمک به این صنعت کوتاهی نکرده، اما به نظر من متأسفانه کاشی و سرامیک برای دولتمردان ما در الویت قرار ندارد و این ممکن است که کار را مشکل کند.

رئیس اتحادیه کاشی فروشان در پایان خاطرنشان کرد: ساخت و ساز مسکن و فرهنگ مصرف دو راه حل مناسب برای رونق این صنعت است، فرهنگ از این جهت که استفاده کاشی در کشورهای اروپایی بیشتر از ایران جا افتاده است به طوری که آن‌ها حتی در پذیرایی خود نیز از کاشی استفاده می‌کنند.