به گزارش «نسیم»، سید محمد میر رضوی اظهار داشت: درخواست افزایش قیمت محصولات کنسروی به سازمان حمایت ارائه شده که در این مورد باید در کارگروه تنظیم بازار تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی برای محصولات کنسروی مصوب نشده است، در مورد افزایش قیمت برخی محصولات کنسروی طی روزهای اخیر، گفت: برخی واحدهای تولیدکننده که تحت پوشش سندیکای صنایع کنسرو نیستند، ممکن است برای افزایش قیمت اقدام کرده باشند و با توجه به اینکه ما کنترلی بر بازار این شرکت‌ها نداریم، مسئولیت افزایش قیمت آنها بر عهده ما نخواهد بود.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو تأکید کرد: تا زمانی که سازمان حمایت مصوبه‌ای برای افزایش قیمت محصولات کنسروی صادر نکند، شرکت‌های عضو سندیکای صنایع کنسرو اقدامی برای افزایش قیمت تولیدات خود نخواهند کرد.

میر رضوی ادامه داد: امسال مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش داشته است و علاوه بر این، با رشد 17 درصدی دستمزدها، افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت آب و برق و همچنین رشد هزینه حمل و نقل از محل افزایش قیمت بنزین روبرو هستیم که هزینه تمام شده تولید را افزایش می‌دهد.

وی گفت: رشد هزینه تأمین قوطی و درهای آسان‌بازشو برای محصولات کنسروی و همچنین افزایش 20 درصدی قیمت محصولات کارخانه‌های شیشه‌سازی باعث شده تا قیمت تمام شده تولیدات صنعت کنسرو افزایش یابد.

وی توضیح داد: درخواست ما در مورد افزایش قیمت تن‌ماهی و رب گوجه‌فرنگی حدود 5 درصد است، زیرا قیمت مواد اولیه این محصولات افزایشی نداشته است ولی در مورد انواع مرباها و کمپوت‌ به دلیل افزایش قیمت میوه، درخواست افزایش قیمت بیشتری را ارائه کرده‌ایم.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ادامه داد: مشخص نیست کارگروه تنظیم بازار چه زمانی با درخواست ما موافقت کند و این افزایش قیمت قبل از ماه مبارک رمضان اتفاق یا بعد از آن اتفاق افتد.

وی پیش تر در گفت‌وگو با فارس از ارائه درخواست شفاهی تولیدکنندگان صنایع کنسرو به سازمان حمایت برای افزایش 5 تا 8 درصدی قیمت محصولات کنسروی خبر داده بود.