به گزارش خبرنگار «نسیم»،بانک مرکزی،به عنوان یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی ناظر بر کارکرد پولی و مالی کشور به شمار رفته که با توجه به گستردگی شبکه بانکی در کشور، نحوه تعامل و ارتباط دو و یا چند سویه مدیریت و بدنه کارشناسی بانک مرکزی با رسانه ها از موارد بسیار مهم محسوب میشود که متاسفانه این کارکرد دستکم در یکسال و نیم اخیر، چندان هم پررنگ به چشم نیامد.

ترجیح برای مصاحبه مدیران بانک مرکزی با رسانه های همگرا با سیاست ها، حذف گاه و بیگاه رسانه های منتقد از محافل رسانه ای بانک مرکزی، آستانه تحمل نه چندان فراخ برای برتابیدن نگاه منصفانه و کانالیزه کردن تمامی ارتباطات مدیران بانک مرکزی  با رسانه ها به بهانه ایجاد همگرایی و برگزاری نشست های رسانه ای با زمان محدود و فاقد نظم در فواصل نامعین"در ظاهر برشی کوچکی از ضعف کارکرد روابط عمومی بانک مرکزی درحوزه ارتباط با رسانه ها بوده است.

به نظر می رسد، این نوع رفتار از نگاه رئیس کل بانک و مشاور کهنه کار او در حوزه روابط عمومی یعنی کاظمی دینان، چندان هم دور نبوده هرچند که با وجود برخی ضعف ها در کارکرد روابط عمومی، سکاندار بانک مرکزی شکیبایی به خرج داد تا دوران خدمتی رضا سراج به انتها برسد که محصول این امر امضای  حکم بازنشستگی او بود و نه حکم تمدید مدیریت.

فارغ از پرداختن به نوع نگاه رئیس کنونی روابط عمومی به رسانه های منتقد، اما پر واضح است که هیچ رشدی بدون توجه به نقد، به مرحله بالندگی  و پویایی نخواهد رسید، بنابراین چنانچه رسانه ای ولو منتقد برخی  از سیاست های  کلان بانک مرکزی  را به بوته نقد گذارده، براستی که باید مورد توجه قرار گیرد و نه مورد بی مهری.

به واقع می توان حدس  زد که نخستین نشانه رکود و رخوت، پافشاری بر ایستایی و فقدان تحرک در شرایط حاضر است.

از قرار معلوم،امروز مراسم معارفه "علی کریمی" و تودیع "رضا سراج" به عنوان روسای  جدید و قدیم روابط عمومی بانک مرکزی برگزار خواهد شد که به نظر می رسد، ولی الله سیف با آوردن نیروی جوانتر،در تلاش  است تا حلقه های ارتباطی بانک متبوع خویش را با حوزه های  مختلف به ویژه رسانه ها را ترمیم ساخته و شکاف موجود را به حداقل رساند.

بنابراین می توان از هم اکنون  پیش بینی کرد که انتظارات سیف از رئیس جدید روابط عمومی ،تحرک جدی درحوزه ارتباط بهتر با رسانه ها خواهد بود.

کریمی گزینه جدید مدیریت روابط عمومی، پیش از این مدیر روابط عمومی صندوق توسعه ملی بوده و با توجه به خط سیر کارکرد او در سازمان پیشین، انتظار آن است که چراغ پویایی در فعل و انفعلات روابط عمومی بانک مرکزی  روشن تر شود.