به گزارش «نسیم»، علی ربیعی که در دوحه به سر می‌برد تصریح کرد: افزایش مبادلات تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان، تاسیس مناطق آزاد مشترک، اتصال شبکه های حمل و نقل از جمله ریلی و صادرات مجدد مورد اهتمام دولت است.

وی با بیان اینکه «وزیرکار قطر حدود یک ماه قبل به تهران سفر کرد و تفاهم نامه همکاری بین دو کشور امضا شد»، خاطرنشان کرد که با همتای قطری در تهران در زمینه گسترش مبادلات تجاری ، توسعه همکاری ها و فعالیت های اقتصادی ، صادرات خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی کار به قطر مذاکره کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کالاهای تولیدی ایران در دوحه که از نتایج سفر وزیر کار قطر به تهران و مذاکرات صورت گرفته است، باعث شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های بیشتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف می شود.

ربیعی گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر و گسترش ساخت و سازها و عملیات عمرانی و ساختمانی در این کشور، برگزاری این نمایشگاه می تواند شرایط ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی شرکت های ایرانی برای مشارکت در این عرصه ها را فراهم کند.

وی تاکید کرد که صادرات در حوزه های آهن و فولاد، سرامیک، کاشی و سیمان و همچنین مواد غذایی شروع شده است و روند رو به گسترش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: حضور 20 هزار نیروی کار ایرانی در قطر مورد اهتمام دولت است و زمینه برای اعزام نیروی کار بیشتر به این کشور وجود دارد که مورد بررسی قرار می گیرد.

ربیعی قرار است تا روز سه شنبه در دوحه بماند و با برخی مقامات ارشد این کشور برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای در زمینه های مختلف دیدار و گفت وگو کند.

براساس این گزارش،نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و شیخ «احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی» وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر دیروز (یکشنبه) در محل دایمی نمایشگاه های دوحه گشایش یافت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه که تا روز 30 بهمن ماه دایر خواهد بود، تعدادی از دیپلمات ها و بازرگانان دو کشور شرکت کردند.

صنعت ساختمان، تجهیزات، زیرساخت‌ها، فلزات و فولاد، نفت, گاز، پتروشیمی، صنعت آب و برق، مبلمان و دکوراسیون، خدمات فنی و مهندسی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله گروه های کالایی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

براساس این گزارش، در حاشیه نمایشگاه کالاهای تولیدی ایران، نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایرانی نیز برگزار شده است.