جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۸:۲۸ قبل از ظهر

برگزیده‌های سرویس تولید و تجارت

 ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد
فیلم/ نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق:

ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد

الهاشم الفیهان گفت: تلاش داریم ۲۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری با ایران داشته باشیم. مشکل بازگشت ارز داریم و سعی کردیم از طریق تهاتر مشکلمان را حل کنیم. با پول ملی دو کشور مبادله می‌کنیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم.

 روسیه رجیستری کالاهای لبنی ایران را قبول نمی‌کند و صادرات لبنیات به منطقه اوراسیا خیلی کم شده است
فیلم/ سرپرست دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت:

روسیه رجیستری کالاهای لبنی ایران را قبول نمی‌کند و صادرات لبنیات به منطقه اوراسیا خیلی کم شده است

اکبر گداری، سرپرست دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت: قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا باید در همه مجالس کشورهای عضو تصویب شود.


فیلم/ سفیر سوریه در تهران:
سفر چند ماه پیش، آقای رئیسی به دمشق تمام موانع برای گسترش روابط اقتصادی با ایران را برداشت

دیوب گفت: ایجاد بانک مشترک، ایجاد شرکت‌های بیمه، فرصت برای تهاتر کالا و حذف تعرفه ۸۸ قلم کالا از جمله این موارد است.

فیلم/ عضو اتاق بازرگانی تهران:
نهادهای مختلف اجازه برنامه ریزی به سازمان توسعه تجارت را نمی‌دهند

غفرالهی گفت: امروز سیاست واحدی در حوزه تجارت نداریم. نهادهای مختلف اجازه برنامه ریزی به سازمان توسعه تجارت را نمی‌دهند. صادر کننده نمی‌تواند تضمینی به خریدار خارجی بدهد.

مجید حاجی مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا شد

شرکت لیزینگ رایان سایپا که شرکت پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار با نماد ولساپا بوده که از بزرگترین شرکت‌های تابعه گروه سایپا است.

ارزش تجارت ایران و چین می‌تواند به 50 میلیارد دلار برسد

رئیس اتاق ایران در همایش تجاری ایران و چین که در نمایشگاه اکسپو برگزار شد، ظرفیت تجارت دو کشور را بسیار بیش از 30 میلیارد دلار فعلی دانست و تحقق تجارت 50 میلیارد دلاری ایران و چین را ممکن عنوان کرد.

همراهی ایران و چین، به تقویت اقتصاد آنها کمک می کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجاری ایران و چین، با اشاره به اهمیت تقویت روابط دو کشور، گفت: ایران و چین می‌توانند با کنار هم قرار گرفتن، فضای مناسبی برای رشد اقتصادی یکدیگر ایجاد کنند.

صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران پیشنهاد داد برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و افزایش بهره‌وری، علاوه بر تدوین قوانین توسعه‌ای، جلوی خام‌فروشی گرفته شود.

مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند

کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو 2024)، پنل‌های تخصصی را در بخش‌های مختلف برگزار کردند. طبق برنامه، کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران پنل تخصصی «ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی صادراتی فرش دستباف» با حضور سخنرانان بخش خصوصی و بخش دولتی برگزار شد.

نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج

این رویداد به همت خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت ایران و با محوریت ظرفیت‌سنجی و معرفی تجار، صنعتگران، فعالین اقتصادی و کنشگران زیست بوم تجارت خارجی به یک‌دیگر برگزار شد.

فیلم/ نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق:
ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد

الهاشم الفیهان گفت: تلاش داریم ۲۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری با ایران داشته باشیم. مشکل بازگشت ارز داریم و سعی کردیم از طریق تهاتر مشکلمان را حل کنیم. با پول ملی دو کشور مبادله می‌کنیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم.

فیلم/ سرپرست دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت:
روسیه رجیستری کالاهای لبنی ایران را قبول نمی‌کند و صادرات لبنیات به منطقه اوراسیا خیلی کم شده است

اکبر گداری، سرپرست دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت: قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا باید در همه مجالس کشورهای عضو تصویب شود.

فیلم/ مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات:
برای صادرات به عراق، سوریه و افغانستان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفتیم

امیر برهانی گفت: صندوق ضمانت صادرات تشکیل شده که ریسک‌های سیاسی و تجاری که سایر بیمه‌ها پوشش نمی‌دهند را پوشش دهند. پای کار هستیم که صادرکنندگان از بابت تحریم ضرر نکنند. در زمان حمله داعش تمام ریسک تجاری فعالان اقتصادی ایران در عراق را پوشش دادیم.

فیلم/ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان:
۹۹ درصد ارمنستانی‌ها از وجود جزیره کیش در ایران خبر ندارند

یاری‌جانیان گفت: به دلیل عدم وجود کانتینر یخچال‌دار، نمی‌توانیم مواد غذایی به ارمنستان صادر کنیم.

حرکت هماهنگ اجزای اکوسیستم اقتصادی، توسعه را ممکن می‌کند

معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گفت: برای توسعه اقتصادی باید تمام اجزای اکوسیستم اقتصادی کشور هماهنگ و دقیق حرکت کنند، چراکه این اجزا در ارتباط مستقیم با هم قرار دارند.

فیلم/ وزیر صمت:
مردم مشتقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد/ اگر انرژی دارید اول به تولید بدهید

علی آبادی گفت: برای جهش تولید مانع انرژی داریم. هیچ راهی جز جهش تولید برای افزایش رفاه مردم نداریم. در برخی استان‌ها با وجود این که آب نداریم هنوز گوجه و خیار می‌کاریم.

فیلم/ رئیس اتاق مشترک ایران و هند:
با این وضعیت نمی‌توانیم شعار امسال را محقق کنیم/ واقعا هنر است که شرکت‌های تولید کننده سود ده را زیانده کنیم!

جمیلی گفت: نمی‌توانیم تولید کننده التماسی باشیم و مدام به دستگاه‌های دولتی التماس کنیم.

فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
گرانی گوشت به دلیل قانون مبارزه با قاچاق است

رنگی گفت: مغازه ها در امین حضور و جمهوری لبریز از کالای قاچاق است و قیمتش با دلار بالا و پایین می شود. قانون مبارزه با قاچاق، تولید را گرفتار کرده و قاچاق را تشدید کرده است‌. نوشابه، بیسکوئیت، چمدان و هر کالای قاچاقی که بخواهید می توانید در بازار پیدا کنید.

وزیر صمت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران مطرح کرد:
تسهیل تجارت و افزایش شناخت کشورها از یکدیگر با ایران‌اکسپو /افزایش روابط تجاری با دیپلماسی اقتصادی و تجاری

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: مهمترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

اکسپو 2024 و حضور پررنگ هلدینگ سیمان غدیر

هلدینگ سیمان غدیر، دومین هلدینگ بزرگ تولید کننده سیمان کشور و اولین صادر کننده سیمان به ۲۹ کشور، در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو ۲۰۱۴ ) حضور می‌یابد.

فیلم/ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:
سرکار گذاشتن مردم با خودروهای برقی کار درستی نیست

رفیعی گفت: در جلسه شورای عالی محیط زیست به وزیر نیرو گفتم چطور می خواهی برق خودروهای برقی را تامین کنی؟

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
رکورد ۱۰ساله تولید سیمان شکست/رشد ۱۰ درصدی

به گفته علی اکبر الوندیان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، تولید سیمان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در مجموع رشد ۱۰ درصدی داشته و به ۷۰ میلیون تن رسیده است.

فیلم/ رئیس سازمان توسعه تجارت:
به خاطر محدودیت هتل در تهران بیشتر از ۲۰۰۰ نفر را نمی توانیم در نمایشگاه اکسپو میزبانی کنیم

ضیغمی گفت: بیش از ۲۶۰۰ نفر برای حضور در نمایشگاه اکسپو ایران و ایران و آفریقا ثبت نام کرده‌اند. ۳۳ کشور از آسیا، ۲۵ کشور از اروپا، ۳۴ کشور از آفریقا و ۴ کشور از قاره آمریکا به این نمایشگاه‌ها می‌آیند.

فیلم/ معاون سازمان توسعه تجارت:
اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

قنادزاده گفت: در آمار تجارت با آفریقا گم شدگی داریم. چندین برابر اعدادی که اعلام می‌شود با آفریقا تجارت می‌کنیم. وظیفه ما این که برای تجارت با آفریقا ظرفیت سازی کنیم.

فیلم/ معاون وزیر صمت:
سود تولیدکنندگان پتروشیمی در بورس کالا مهندسی می‌شود

برادران گفت متاسفانه عرضه محصولات پتروشیمی کاهش پیدا کرده ولی سود تولیدکنندگان پتروشیمی در بورس کالا مهندسی می‌شود، کمتر عرضه می‌کنند ولی سود بیشتری می‌گیرند.

تدوین ساز و کار توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی/افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به 14 نفر در قاره آفریقا/ در دستور کار قرار گرفتن خط کشتیرانی به غرب آفریقا

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن اشاره به دستور کار قرار گرفتن ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا، از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به 14 نفر در قاره آفریقا خبر داد.

هرآنچه در مورد خرید و قیمت لوازم خانگی باید بدانید

خرید لوازم خانگی یکی از دغدغه هایی است که همه افراد جامعه ممکن است با آن روبرو شوند . در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات خرید لوازم خانگی را به اختصار بیان کنیم و سوالات متدوال خرید لوازم خانگی را پاسخ دهیم . شما میتوانید برای خرید لوازم خانگی از سایت فروشگاه لوازم خانگی دیدن کنید و یا برای خرید اقساطی لوازم خانگی در شیراز به بازرگانی مولایی مراجعه کنید.

فیلم/ رئیس خانه صمت تهران:
سود تجارت گندم از هروئین هم بیشتر شده است

مرتضوی گفت: ۴ تا ۵ نرخ برای گندم درست کردند و نمی‌توانیم جلوی کارمندانمان را بگیریم تا تبانی نکنند. سه برابر میزان نیاز کشور کارخانه گندم داریم.

استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو 2024/ تحول در صادرات با برگزاری ایران اکسپو

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به استقبال تجار و بازرگان غرب آسیا از نمایشگاه ایران اکسپو 2024، گفت: بدون تردید در این نمایشگاه قراردادهای تجاری خوبی در زمینه گروه‌های کالایی از جمله مواد غذایی و مصالح ساختمانی امضا خواهد شد.

فیلم/ رئیس اتاق بازرگانی تهران:
سازمان اموال تملیکی هر وقت دلش بخواهد کالای ما را می‌فروشد

نجفی عرب گفت: سازمان برنامه برای بودجه هیچ مشورتی با بخش خصوصی نکرد. درباره تغییر قانون مالیات‌ها یک سوال هم از ما نکردند

فیلم/ عضو اتاق بازرگانی تهران:
اکثر فعالان بخش خصوصی با تامین اجتماعی مشکل دارند

نجفی منش گفت: کارگران و کارفرمایان هیچ نقشی در اداره تامین اجتماعی ندارند در حالی که هزینه بیشتری از دولت می‌دهند.

فیلم/ انتقاد استاندار تهران از سامانه بازی در کشور:
خیلی بد است که برای توزیع لاستیک گیر کرده‌ایم

فخاری گفت: چرا برای انجام ۵ فعالیت ۳۰ سامانه درست کردید؟ خیلی بد است که برای توزیع لاستیک گیر کرده‌ایم. پس کی قرار است سامانه‌ها اصلاح شود؟ چرا همه دارایی‌های کشور را به سامانه‌ها گره می‌زنیم؟

پیشنهاد اتاق ایران برای مدیریت ابرچالش آب، اجرای برنامه ریاضت آبی است

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران با اشاره به شرایط آبی ناگوار کشور و دلایل بحرانی شدن آن، گفت: پیشنهاد اتاق برای مدیریت این ابرچالش، اجرای برنامه ریاضت آبی با تکیه‌بر تجدیدنظر در تخصیص آب و افزایش بهره‌وری است.

6 مرجع تقلید در استمزاج هیات رئیسه مجلس، مخالفتی با تعطیلی شنبه نداشته‌اند

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران از اظهار نظر تعدادی از مراجع تقلید مبنی بر بدون اشکال بودن تعطیلی روز شنبه خبر داد و گفت: برخی توجیه‌های فقهی و شرعی برای تعطیل نشدن شنبه نادرست است.

تعطیلات پایان هفته پس از دریافت پاسخ نامه‌های رئیس اتاق ایران، تعیین‌تکلیف می‌شود

هیات رئیسه اتاق ایران در جلسه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، موضوع تعطیلات پایان هفته را بررسی کردند و قرار شد برای نتیجه‌گیری منتظر پاسخ استعلاماتی که اتاق ایران از دفتر رهبری، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس انجام داده، باشند.

فیلم/ رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل:
40 درصد خودروهای کشور فرسوده است/ نوسازی نوگان خودرهای تجاری حداقل 10 تا 12 لیتر صرفه جویی مصرف سوخت ایجاد می‌کند

سالاریه گفت: از 35 میلیون خودرو در حال تردد در کشور 40 درصدشان فرسوده است. بیش از 11 میلیون موتور سیکلت فرسوده و 1.3 میلیون هزار خودروی سواری فرسوده داریم. موتور سیلکت فرسوده 14 برابر بیشتر از سایر خودروها آلایندگی تولید می‌کند.

فیلم/ معاون وزیر اسبق کار:
تامین گاز به قیمت تعطیل کردن کارخانه‌ها و آلودگی هوا حاصل شده است

میرزایی گفت: به اندازه یک سوم نیاز مصرفی گاز کشور در زمستان کسری داریم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران:
هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، با انتقاد از پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه، گفت: با این رویه، 4 روز را برای ارتباط با شرکای خارجی از دست خواهیم داد و این سیاست غلط خسارات زیادی به صادرات و واردات ما وارد خواهد کرد.

حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

خانه صمت در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

ضعف در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها عامل گرانی برخی کالاها/ از ثبت سفارش تا توزیع کالاهای اساسی نیازمند نظارت هوشمندانه است

شیردل گفت: برخی افراد سودجو به باندها و رانت‌هایی وصل هستند که از این طریق منفعت زیادی را کسب می‌کنند و به معیشت مردم آسیب می‌رسانند که باید مسئولان ذی‌ربط برخورد جدی با آنها داشته باشد.

تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: فعالان اقتصادی، تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان با رویکرد اقتصادی از نمایندگان مجلس انتظار دارند در سال جهش تولید با مشارکت مردم، روز شنبه را به‌عنوان دومین روز تعطیل هفته انتخاب کنند.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت:
ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد/ تدوین سیاست معدنی ایران در قاره آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به مزیت‌های تجاری ایران و قاره آفریقا، از اعزام هیات‌ معدنی ایرانی به شمال آفریقا برای بررسی ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌های معدنی این قاره خبر داد.

فیلم/ نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق:
ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد

عراق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت را با گاز و برق ایران تهاتر می‌کند


سخنگوی شورای رقابت در گفتگو با « نود اقتصادی»:
نظرات مشاور رئیس شورای رقابت کارشناسی بوده و ارتباطی به موضع شورا ندارد
فیلم/ سرپرست دفتر آسیای میانه سازمان توسعه تجارت:
روسیه رجیستری کالاهای لبنی ایران را قبول نمی‌کند و صادرات لبنیات به منطقه اوراسیا خیلی کم شده است
فیلم/ رئیس کارگروه اقتصاد انجمن ریلی:
با یک مصاحبه ساده علیه مدیرعامل راه آهن، صدور بارنامه شرکتی که من مدیرعاملش بودم متوقف شد!

پربیننده