به گزارش «نود اقتصادی» افشین کلاهی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در شرایطی در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شرکت کرد که این جلسه اولین حضور وی در جلسات بعد از گذشت ۱۱ جلسه به شمار می‌رفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد وی در یک سال گذشته در ایران حضور نداشت و حتی برای انتخابات بازرگانی هم به کشورمان نیامد.
 
به گواه آمار مندرج در سایت اتاق بازرگانی تهران در یک سال گذشته ۱۲ جلسه در دوره دهم اتاق بازرگانی برگزار شده که کلاهی ۸ غیبت پیاپی داشته و سپس دو جلسه به صورت آنلاین در جلسات حاضر شده و سرانجام در آخرین جلسه اتاق حضوری در جلسه شرکت کرده است.

طبق بند ۸.۵ آئین نامه تشکیل و نحوه فعالیت اتاق‌های بازرگانی ایران و شهرستان‌ها هر عضو از هیات نمایندگان سه جلسه در سال غیبت غیر موجه داشته باشد به عنوان یک عضو مستعفی تلقی می‌شود و نفر بعدی انتخابات در گروه مربوطه باید جایگزین وی شود.

تشخیص غیر موجه بودن غیبت هم بر عهده رئیس اتاق شهرستان است.
در بند ۳-۱۰ اصلاحیه تابستان ۱۴۰۲ تشخیص غیرموجه بودن غیبت به طور خاص برای سه بار غیبت عنوان شده و مشخص نیست برای افشین کلاهی که ۸ جلسه غیبت داشته، مرجع تشخیص و رسیدگی کدام است؟

با این حال محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران باید پاسخ دهد که آیا غیبت کلاهی موجه بوده، یا نه و واکنش اتاق نسبت به ۸ جلسه غیبت پیاپی وی چه بوده است؟

اگر برابر شیوه‌نامه مصوب، ۸ جلسه غیبت‌ کلاهی موجه نباشد، او مستعفی شناخته شده و باید جای خود را به منتخب شماره ۳۱ در گروه بازرگانی بدهد که برابر نتایج انتخابات یحیی آل‌اسحاق است.