صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع جهان محسوب می‌شود. در گذشته، گردشگران فقط به دنبال بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها و سایر مکان‌های مهم  شهر و کشور مقصد بودند؛ اما در طول دهه گذشته، آن‌ها به تجربیات فرهنگی از قبیل سبک زندگی مردم یک کشور و امتحان‌کردن غذاهای آنان روی آورده‌اند، طبق گزارش انجمن جهانی سفر و غذا، 80 درصد از مسافران در حین سفر به یک کشور جدید، درباره گزینه‌های غذا و نوشیدنی تحقیق میکنند.

به نظر می‌رسد که این دو صنعت نه‌تنها با یکدیگر پیوند دارند؛ بلکه با سایر صنایع از قبیل هتلداری، حمل‌ونقل، سلامت و زیبایی، سوغات و صنایع دستی، آژانـس‌هـای هواپیمایـی و... نیز مرتبط هستند. هم‌افزایی بین این صنایع باعث ارتقای آن‌ها و معرفی برندهای شاخص این حوزه می‌شود. بهترین ابزار برای تحقق این امر، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای اقصادی است. این نمایشگاه‌ها مملو از فرصت‌های بی‌شمار برای برندینگ، توسعۀ روابط تجاری جدید و تقویت روابط موجود هستند.

کانون سپهر پارسیان به عنوان یکی از فعالین پیشرو در حوزۀ روابط عمومی، تبلیغات، ایونت مارکتینگ و برندینگ و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی ملی و بین‌المللی برای چهارمین بار، بزرگترین جامعه صنعت غذا، گردشگری و رستوران‌داری را گرد هم آورده است. این نمایشگاه تخصصی صنعت گردشگری، غذا و شیرینی با عنوان نمایشگاه ستاره‌ها 4 در مرکز تجاری سیتی استار در منطقه گردشگری سپاد مشهد در طول ۴ روز از تاریخ ۷ الی ۱۰ آذر 1402 میزبان بازدیدکننده‌ها بود. این رویداد با حضور و مشارکت قریب به 15 هزار نفر از قبیل مدیران هتل‌ها، صنایع غذایی، رستوران‌ها و مراکز گردشگری و ایرلاین‌ها‌، آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری سلامت، رایزنان اقتصادی و شرکت‌های معتبر طراحی و تجهیز برگزار شد.

شرکت ژرف پویان ترنم باران و گروه بازرگانی رنگین کمان برای چندمین سال، در این رویداد پیشگامانه شرکت کرد. رویدادی که دنیای تجارت مواد غذایی و گردشگری را به یکدیگر پیوند می‌دهد و تجربه‌ای خارق‌العاده و مهم را رقم می‌زند.

شرکت ژرف پویان ترنم باران با هدف طراحی و توسعه راهکارهای نوین نرم‌افزاری و تحکیم روابط میان کسب‌وکارها و مشتریان اقدام به تولید بسترهای نرم‌افزاری در حوزۀ مدیریت کسب‌وکارها نموده است. راهکارهایی که از برنامه‌ریزی جذب مشتری گرفته تا مدیریت و نگهداشت و توسعه مشتریان را در بر می‌گیرد.

این شرکت در نمایشگاه ستاره‌ها 4، جدیدترین راهکارهای نرم‌افزاری فروشگاهی خویش را عرضه کرد تا گوشه‌ای از تلاش‌های خود برای ایجاد تحول در نحوه فروش حالت سنتی به مدرن را نشان دهد. علاوه بر این تلاش کرده است، قدمی در مسیر تعالی چشم‌انداز خود بردارد و به کسب‌وکارها برای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز و حفظ، توسعه و مدیریت مشتریانشان کمک کند.

گروه بازرگانی رنگین کمان با هدف طراحی و پیاده‌سازی شبکه و تجهیزات کامپیوتری شروع به فعالیت کرده است و نقش بزرگی در استفادۀ هرچه بیشتر از تکنولوژی در کسب‌وکارها را برعهده داشته است. تجهیزات بازرگانی رنگین کمان باعث تسهیل و تسریع روند فروش کالاها در مجموعه‌های مختلف می‌شود و تمامی نقاط ارتباط مشتری با سازمان و بالعکس را پیاده‌سازی می‌کند. استفاده از این تجهیزات ضمن کاهش هزینه‌های جاری باعث افزایش رضایت مشتریان و انجام متعدد درخواست‌های آن‌ها در لحظه شده و این به مفهوم افزایش فروش و رشد سودآوری سازمان‌هاست.

محصولات عرضه‌شدۀ شرکت ژرف پویان ترنم باران و بازرگانی رنگین کمان در چهارمین دوره نمایشگاه ستاره‌ها

نرم‌افزار حسابداری باران به همراه افزونه‌ها

گروه نرم‌افزاری باران برای مدیریت امور کسب‌وکارهای مختلف، نرم‌افزار حسابداری مخصوص همان صنف را تولید کرده ‌است. نرم‌افزار حسابداری باران باعث افزایش درآمد، بهینه‌‍سازی فرآیندهای حسابداری و انبارداری، افزایش رضایت مشتریان و توسعه کسب‌وکارها می‌شود.

افزونه باشگاه مشتریان، افزونه پیامک‌رسان و نرم‌افزار نظرسنجی بخشی از افزونه‌های نرم‌افزار باران هستند که در این نمایشگاه عرضه شد.

انواع ترازوی فروشگاهی

ترازوهای فروشگاهی دستگاه‌های مدرنی هستند که همۀ امکانات صندوق مکانیزه فروش، ترازو و چاپگر را دارند و برای هایپرمارکت‌ها، پروتئین فروشی‌ها و فروشگاه کوچک و بزرگی مناسب است که نیاز به توزین کالاهایشان دارند.

صندوق‌های فروشگاهی

صندوق‌های فروشگاهی ابزاری ضروری برای همه مشاغل هستند و مدیریت روزانه کسب‌وکارها را آسان‌تر می‌کنند، این دستگاه‌ها همچنین در رشد کسب‌وکارها و صرفه‌جویی در زمان عملیات‌ فروش آن‌ها کمک می‌کنند. صندوق فروشگاهی متشکل از یک کامپیوتر صفحه لمسی است که نرم‌افزار فروشگاهی روی آن نصب می‌شود. سایر قطعات سخت‌افزاری معمولاً شامل چاپگر رسید، کارت‌خوان، کشو پول نقدی، اسکنر بارکد، چاپگر آشپزخانه (برای رستوران ها) است.

پرینتر لیبل

پرینترهای لیبل‌زن برای چاپ بارکد استفاده می‌شوند. با چاپ بارکد برای کالاها کسب‌وکارها می‌توانند موجودی خود به راحتی مدیریت کنند و خطر سرقت کالاهایتان را کاهش دهند.

بارکدخوان

بارکدخوان، بارکدهای چاپ شده توسط لیبر پرینتر را می‌خواند و اطلاعات را به صندوق فروشگاهی می‌فرستد و اپراتور را قادر می‌سازد تا موجودی خود را به سادگی، آسانی و سریع مدیریت کند. بارکدخوان‌ها انواع مختلفی دارند؛ از قبیل تک بعدی، دو بعدی، بی‌سیم و باسیم.

با مراجعه به غرفه رنگین کمان در نمایشگاه ستاره‌ها 4 می‌توانید از محبوب‌ترین و جدیدترین مدل‌های بارکدخوان‌های آن‌ها دیدن کنید.

فیش پرینتر

فیش پرینتر یا چاپگر رسید به صندوق فروشگاهی متصل می‌شود و اطلاعاتی از قبیل نوع اقلام، تعداد کالاها و مجموع قیمت فاکتور را چاپ می‌کند. این دستگاه‌ها به منظور چاپ رسید برای مشتریان ضروری هستند و یکی از منابع اطلاعات تراکنش‌ها محسوب می‌شوند که برای ردیابی سطح فروش و موجودی بسیار مهم هستند.

کیوسک سفارشگیر

ارائۀ خدمات خوب کلید حفظ مشتری است. کیوسک سفارشگیر، یک فناوری اغلب نادیده گرفته شده است که می‌تواند کیفیت ارائۀ خدمات مشتری در اغلب کسب‌وکارها را افزایش دهد. این کیوسک‌ها نسل جدید کامپیوترهای صنعتی هستند که برای ارائه خدمات مختلف در محیط‌های عمومی طراحی شده‌اند.

تجهیزات خرده‌فروشی  یک تجربه خرید بی‌نظیر برای مشتریان ایجاد می‌کنند و در عین ساده‌سازی مدیریت فروشگاه، فروش را افزایش می‌دهند. تجهیزات فوق بخشی از محصولات فروشگاهی بازرگانی رنگین کمان است که در این رویداد عرضه می‌شوند. این گروه در طول سال‌های متمادی فعالیتش در حوزۀ راهکارهای فناورانه و نرم‌افزاری با تامین‌کنندگان معروف لوازم و تجهیزات فروشگاهی همکاری‌های پیوسته‌ای داشته‌ است. تلاش آن‌ها بر این بوده است که همواره رضایت مشتریان را سرلوحۀ فعالیت‌های خود قرار دهند.

حضور شرکت‌های بزرگی مانند شرکت ژرف پویان ترنم باران و گروه بازرگانی رنگین کمان به عنوان ارائه‌دهندگان راهکارهای تخصصی نرم‌افزاری و سخت افزاری در نمایشگاه ستاره‌ها 4 باعث زنجیره تامین بسیار قدرتمندتر و توانمندتر می‌شود و بستر بزرگ‌تری برای ایجاد مشارکت‌ها، معاملات، همکاری‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم می‌کند.

همچنین ازآنجاکه تعاملات چهره به چهره برای موفقیت در هر تجارتی ضروری است،  این نمایشگاه فرصت بسیاری خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک به منظور تقویت روابط با شرکت‌های بزرگ بود. از دیگر مزایای حضور این شرکت فرصت‌های شبکه‌سازی است که برای اصناف و کسب‌وکارهای کوچک در این نمایشگاه مهیا شد.