به گزارش «نود اقتصادی»، روز گذشته نامه‌ای با عنوان " نامه ۶۱ اقتصاددان به مردم ایران" منتشر شد که در آن از سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و به خصوص جراحی اقتصادی اخیر انتقاد شده بود.

اغلب امضا کنندگان این نامه افراد نام آشنایی بودند که در سال ۹۶ هم نامه دیگری با عنوان " نامه حمایت ۱۶۳ اقتصاددان از حسن روحانی" را نوشته بودند. این افراد که اغلب دارای تمایلات سیاسی اصلاح طلبانه هستند و در دوران عملکرد اقتصادی ضعیف دولت تدبیر و امید سکوت کرده بودند، حالا و در حالی که عمر دولت جدید به یک سال هم نرسیده است، ناگهان نگران وضعیت اقتصادی کشور شدند و با نوشتن یک نامه خطاب به مردم ریشه مشکلات اقتصادی اخیر را سیاسی دانستند.

جالب اینجاست که حل مشکلات و مسائل اقتصادی با راه حل‌های سیاسی و مذاکره دقیقا راهبردی بود که دولت گذشته در ۸ سال اخیر پی گرفته بود و نتیجه آن وضع اسف بار فعلی اقتصادی کشور است،‌ شرایطی که امروز دولت سیزدهم هم وارث آن است و این گروه از اقتصاددانان قصد دارند دولت رئیسی را مسئول آن معرفی کنند. 

خبرنگار «نود اقتصادی» پیش از این در گفتگو با بسیاری از این اقتصاددانان در خصوص نامه حمایت آن‌ها از حسن روحانی سوال کرده بود که آن‌ها از قبول مسئولیت در خصوص آن سرباز زده بودند.

همچنین گفته می‌شود به افرادی نظیر فرشاد مومنی، عباس شاکری و محسن رنانی هم برای امضا کردن این نامه پیشنهاد شده بود که آن‌ها به دلیل تبعات امضای نامه سال ۹۶ در حمایت از حسن روحانی و فشار افکار عمومی حاضر به امضا کردن نامه نشدند.

حال سوال اینجایست افرادی که هنوز در خصوص نامه حمایت از حسن روحانی به مردم توضیح نداده و عذرخواهی نکرده‌اند چطور رویشان می‌شود با وجود گذشت چند ماه از آغاز دولت رئیسی علیه دولت جدید که عمرش به یکسال هم نرسیده، نامه‌ هشدارگونه بنویسند؟