به گزارش «نسیم»، سیدرضا حسینی، مدیرعامل ستاره ایران (نماینده رسمی و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش مرسدس بنز)، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه بازار خودروی ایران بازار جذابی برای خودروسازان خارجی است، گفت: در حال حاضر حدود 9 هزار دستگاه انواع خودروی بنز در کشور وجود دارد که پنج هزار دستگاه از این تعداد در تهران وجود دارد و ما امیدواریم با فعال‌سازی دوباره نمایندگی‌های بنز وضعیت فروش و خدمات پس از فروش این برند آلمانی را در ایران بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به اینکه هنر مدیریت این است که بتوانیم با اجرای مدل‌های مختلف کسب و کار زمینه درآمدزایی بنگاه های صنعتی را فراهم کنیم، اضافه کرد: ما در تعمیرگاه مرکزی شرکت از قطعات اصلی برای نصب روی خودروها استفاده می‌کنیم؛ به طوری که تمام این قطعات دارای هولوگرام مخصوص بنز است.
حسینی متذکر شد: طرحی در دست بررسی و اجرا داریم که در صورت نهایی شدن آن تمام خودروهای بنز موجود در کشور حتی اگر توسط ستاره ایران نیز وارد نشده باشد، می‌توانند با پرداخت مبلغی دفترچه گارانتی ستاره ایران را دریافت کنند.
وی همچنین از برنامه واردات انواع مرسدس بنز سواری به ایران در سال 2014 میلادی خبر داد و گفت: هم اکنون مکاتباتی با شرکت بنز را آغاز کرده‌ایم و آنها نیز مشتاق به فعالیت هرچه بیشتر در ایران هستند. به زودی نیز اخبار خوبی درباره حضور خودروسازان خارجی در ایران به ویژه بنز خواهیم شنید.
مدیرعامل ستاره ایران در ادامه از رونمایی ماهنامه مرسدس بنز خبر داد و افزود: در این نشریه قرار است مدل همکاری و تعامل برندهای خاص به منظور درآمدزایی هرچه بیشتر بکار گرفته شود. در حال حاضر در دنیا شاهد همکاری شرکت هایی مانند گوگل و آئودی با یکدیگر و یا سونی و پاناسونیک با یکدیگر هستیم که موجب تقویت هر یک از طرفین شده است. ما در نشریه مرسدس بنز به دنبال اجرای چنین مدلی هستیم و از تمامی پیشنهادات بخش خصوصی نیز در این زمینه استقبال می کنیم.
در ادامه این نشست، علی مصریان مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی با 60 صنعت دیگر مرتبط است، اضافه کرد: صنعت خودروسازی صنعتی فراگیر بوده و با همه مردم در ارتباط است و حتی انتقاد از صنعت خودروسازی نیز جذاب است. به دلیل همین فراگیری و جذابیت، صنعت خودروسازی حتی به عاملی برای ایجاد شهرت برای مدیران حوزه های مختلف تبدیل شده است.
وی افزود: به اعتقاد من رسانه ها باید بررسی کنند که صنعت خودروسازی چه نقشی در رشد سایر صنایع از جمله نفت و گاز داشته است. در این بخش صنعت خودروسازی باعث شد تا به واسطه تولید خودرو در کشور، تولید بنزین نیز افزایش یافته و در همین راستا ما به سمت تولید داخلی این محصول استراتژیک نیز رفتیم.
مصریان خاطرنشان کرد: در صورت بررسی دقیق‌تر مشخص می شود که صنعت خودروسازی باعث رشد و توسعه بسیاری از صنایع دیگر در کشور شده است.