رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با «نود اقتصادی» پیرامون آخرین وضعیت بازار برنج اظهار کرد: در حال حاضر ما در فصل  برداشت برنج ایرانی هستیم و همین موضوع باعث شده که واردات برنج ممنوع اعلام شود؛ علاوه بر این موضوع، محموله های برنجی که از مدتها قبل وارد کشور شده‌ بودند هم هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: همگی این موارد در کنار هم باعث شده که ما اکنون در بازار برنج خارجی با کمبود و همچنین  افزایش قیمت این کالا در سطح بازار  مواجه شویم.

وی تصریح کرد: در طول ۲۰ روز اخیر قیمت عمده فروشی برنج پاکستانی، عددی بالغ بر ۳۷ هزار تومان بود اما اکنون قیمت عمده فروشی این کالا به رقم  ۵۵ هزار تومان رسیده و متاسفانه این روند افزایشی هنوز ادامه دارد.


کنگری ادامه داد: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا برنج با یکدیگر همخوانی ندارد و همین مسئله باعث شده  قیمت آن روندی افزایشی به خود بگیرد. متاسفانه کمبود برنج باعث شده که برخی دارندگان این کالا از عرضه آن به بازار خود داری کنند؛ لذا، این مسئله باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در پایان سخنان خود گفت: اتحادیه ما در راستای کمبود به وجود آمده در بازار برنج با ارسال نامه‌هایی به اتاق اصناف ایران و وزارت جهادکشاورزی مکاتبات لازم را به عمل آورده است. در آینده نزدیک قرار شده است که توزیع برنج خارجی  از طریق اتحادیه بنکداران مواد غذایی انجام شود تا مجدداً بازار این کالا به ثبات برسد.


پایان پیام//