به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از دبیرخانه دومین جایزه ملی سیاستگذاری، دکتر محمدجواد ظریف در مرحله نهایی محور استراتژیک و راهبردی دومین جایزه ملی سیاستگذاری حاضر شد. محمدجواد ظریف صبح پنجشنبه 22 شهریورماه با حضور در خانه اندیشه اندیشه ورزان از نزدیک شاهد برگزاری و نحوه ارزیابی پژوهش های اندیشکده ای در این رویداد ملی بود.

در جریان این بازدید، سجاد زوده مهر دبیر جایزه ملی سیاستگذاری با تبیین ضرورت و هدف جایزه، به تشریح فرآیند طی شده برای شناسایی الگوهای برتر اندیشکده ای کشور پرداخت.  در دومین جایزه ملی سیاستگذاری 507 پروژه اندیشکده ای در 4 محور «بینشی و اندیشه ای»، «استراتژیک و راهبردی»، «عملیاتی و اجرایی» و «تولید و توسعه محصول» به رقابت پرداختند. این جایزه پس از سه مرحله ارزیابی در هر محور به مرحله نهایی رسیده است.
رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور در مرحله نهایی جایزه در محور «استراتژیک و راهبردی»، ارائه پروژه «ابتکار راهبردی ایران؛ جانمایی جدید و بازتعریف نقش ایران در اقتصاد جهان» پژوهشی از مرکز پژوهش های مجلس شوراری اسلامی که توسط مهدی رزم آهنگ انجام گرفت را مشاهده و در پایان نظرات خود را نسبت به مسئله این پژوهش و ارائه راهبردهای پیشنهادی آقای رزم آهنگ بیان کرد.

اعضای هیئت داوران نهایی این بخش از محور «استراتژیک و راهبردی»، آقای دکتر مصطفی زمانیان رییس سابق مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، آقای دکتر ناصر باقری مقدم دبیر شورای آینده نگاری فرهنگستان علوم ایران و دکتر کیومرث اشتریان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند. همچنین دکتر علی فکری معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، داور تخصصی این بخش بود.