بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کمک می‌کند تا متناسب با شرایط منطقه‌ای خود و میزان بودجه در نظر گرفته شده، بهترین دستگاه تصفیه آب را تهیه کنید. در میان محصولات متنوع موجود در بازار، برند زدزد یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای داخلی است که بهترین دستگاه‌های تصفیه آب را متناسب با اقلیم جغرافیایی ایران تولید می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است با کارشناسان زد زد ارتباط بگیرید. 

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

به دلیل صنعتی شدن جهان، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بسیار سخت شده است. در مناطق مختلف، حتی با وجود آب لوله کشی، همچنان برخی از آلودگی‌ها در آب باقی می‌ماند. همین دلیل ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی را به وضوح نشان می‌دهد. استفاده از تصفیه آب می‌تواند در داشتن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی کمک کند و سلامتی شما و خانواده را ارتقا دهد. به همین سبب، بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی برای آگاهی بیشتر قبل از اقدام به خرید این دستگاه‌ها ضروری است.

از مهمترین دلایل ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • حذف آلاینده‌های مضر مانند کلر، فلزات سنگین، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و …
  • بهبود طعم و بوی آب و تبدیل آن به آبی گوارا و دلچسب
  • افزایش طول عمر لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی و موارد دیگر
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها با کاهش خرید بطری‌های آب معدنی

بررسی انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

در بازار، انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با لحاظ سیستم‌های تصفیه آب، ابعاد و اندازه وجود دارد. به همین سبب، اغلب خریداران اقدام به بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌کنند تا مناسب‌ترین مدل را با توجه به شرایط خود تهیه نمایند. قطعاً همه افراد ترجیح می‌دهند که بهترین تصفیه آب خانگی را تهیه کنند تا از آب گوارا و با کیفیت استفاده نمایند.

برای آگاهی بیشتر، در ادامه به بررسی انواع دستگاه تصفیه آب از لحاظ سیستم تصفیه می‌پردازیم:

1. تصفیه آب اسمز معکوس

اسمز معکوس به عنوان پیشرفته‌ترین روش تصفیه آب، با استفاده از فیلتر ممبران، طیف وسیعی از آلاینده‌ها، از جمله املاح مضر، فلزات سنگین، مواد شیمیایی و میکروب‌ها را از بین می‌برد. سیستم اسمز معکوس به عنوان بهترین تصفیه آب خانگی شناخته می‌شود زیرا تمام آلاینده‌های ریز را حذف کرده و طعم آب را تغییر نمی‌دهد.

2. تصفیه آب اولترافیلتراسیون

اولترا فیلتراسیون با استفاده از فیلترهای با منافذ ریز، ذرات معلق و آلاینده‌های درشت مانند گل و لای، شن و ماسه را از آب جدا می‌کند و جز سیستم‌های مقرون به صرفه است.

3. تصفیه آب قلیایی

دستگاه‌های قلیایی، علاوه بر تصفیه کامل آب با روش اسمز معکوس، PH آب را نیز افزایش داده و آن را قلیایی می‌کنند.

4. تصفیه آب اکسیژن‌ساز

این دستگاه از همان سیستم اسمز معکوس برخوردار است و فقط اکسیژن بیشتری را به آب اضافه می‌کند تا طراوت و شادابی را به شما هدیه دهد.

5. تصفیه آب فرا بنفش

این دستگاه به عنوان محافظی بی‌نظیر در برابر میکروب‌ها بوده چرا که با تابش اشعه فرابنفش به آب تصفیه شده، تمام میکروب‌ها و ویروس‌ها را نیز از بین می‌برد.

بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

زمانی که قصد خرید تصفیه آب خانگی را داریم، با تنوع زیادی از مدل‌ها و قیمت‌های مختلف مواجه می‌شویم. این مسئله خریدار را دچار چالش می‌کند که کدام محصول برای رفع نیازهای او مناسب است. اگر علت تفاوت قیمت و گران بودن برخی از دستگاه‌ها را بدانید، قطعاً تصمیم بهتری در هنگام خرید می‌گیرید. به همین سبب، در ادامه به بررسی عواملی که بر قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تاثیر می‌گذارند می‌پردازیم تا آگاهانه‌تر دست به انتخاب و خرید بزنید:

1. مکانیسم عملکرد دستگاه‌های تصفیه

دستگاه‌های تصفیه آب با مکانیسم‌های مختلفی آب را تصفیه می‌کنند که در حال حاضر اسمز معکوس (RO) بهترین سیستم‌های تصفیه به شمار می‌رود.

2. قطعات و ابزارآلات جانبی

دستگاه‌های تصفیه برای کارکرد به برخی از قطعات و ابزارآلات جانبی مانند پمپ و مخزن، شیرآلات و ... نیاز دارند. کیفیت این لوازم می‌تواند بر روی قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

3. کیفیت فیلترها

نقش اصلی تصفیه آب را فیلترها ایفا می‌کنند. پس هر چقدر کیفیت فیلترها و به خصوص فیلتر ممبران در دستگاه‌های RO بالاتر باشد، تاثیر مستقیم بر قیمت و کارایی دستگاه دارد.

4. استاندارد قطعات

کیفیت و اصالت قطعات داخلی دستگاه مانند اتصالات لوله‌ها، سبب افزایش طول عمر و راندمان دستگاه می‌شود. در حال حاضر برند زد زد محصولاتی با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌دهد.

5. تعداد فیلتراسیون

طبق استاندارد WHO، عبور آب از حداقل 5 فیلتر برای تصفیه کافی آن ضروری است. دستگاه‌های با تعداد فیلتراسیون بیشتر، تصفیه عمیق‌تری داشته و در نتیجه قیمت آنها هم افزایش می‌یابد.

6. طراحی خاص

برخی از دستگاه‌های تصفیه با ظاهری مدرن و اشغال فضای کم در آشپزخانه قرار می‌گیرند و برخی دارای سیستم‌های عایق صدا، هشدار نشتی و ویژگی‌های دیگر می‌باشند.

7. کشور سازنده

محصولاتی که در داخل ایران تولید می‌شود، به دلیل پایین بودن هزینه‌های تولید و حمل و نقل و حذف هزینه‌های گمرک، به نسبت نمونه‌های وارداتی قیمت مناسب‌تری دارند.

8. نوع بسته‌بندی

بسته‌بندی اصولی از آسیب دیدن دستگاه در حین حمل و نقل جلوگیری می‌کند. به همین جهت، اغلب برندهای معتبر و شناخته شده بر روی بسته‌بندی‌های شکیل و با کیفیت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

9. گواهینامه‌ها و استانداردها

NSF، CE، FDA، WATER QUALITY: این گواهینامه‌ها نشان‌دهنده‌ی کیفیت و ایمنی دستگاه و آب تصفیه شده هستند و قیمت دستگاه را افزایش می‌دهند.

10. خدمات پس از فروش

هر چقدر که یک برند اعتبار بیشتری داشته باشد، ارائه گارانتی طولانی و خدمات پس از فروش مطمئن خیال مصرف کننده را راحت می‌کند. محصولات زد زد از این ویژگی منحصر به فرد برخوردار هستند.

فاکتورهای مهم در خرید دستگاه‌های تصفیه آب

از دستگاه تصفیه آب عمدتاً برای نوشیدن آب آشامیدنی استفاده می‌شود. به همین سبب، باید در هنگام خرید آن توجه و دقت بیشتری داشته باشید تا در هر شرایطی بتواند آب مناسب برای شما را تولید کند. با مراجعه به بازار با تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها برخورد خواهید کرد که انتخاب دستگاه را چالش برانگیز می‌کند. به غیر از بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، برخی از نکات دیگر هم وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرد تا انتخاب صحیح‌تری انجام دهید.

در این بخش به بررسی برخی از فاکتورهای کلیدی برای انتخاب ایده‌آل دستگاه تصفیه آب می‌پردازیم:

1. توجه به کیفیت آب منطقه

پیش از اقدام به خرید، کیفیت آب منطقه خود را مورد آزمایش قرار بدهید یا از مراجع ذی صلاح در مورد آن پرس و جو کنید تا دستگاه تصفیه با تعداد فیلتراسیون مناسب را در نظر بگیرید.

2. ظرفیت دستگاه تصفیه

ظرفیت دستگاه تصفیه به حجم آب تولید شده توسط دستگاه در ۲۴ ساعت شبانه روز اطلاق می‌شود. که باید متناسب با تعداد افراد خانواده و مصرف آب در طی شبانه روز آن را انتخاب کنید.

3. برند داخلی یا خارجی

دستگاه تصفیه آب یک وسیله مصرفی بوده و در طی دوره‌های زمانی مشخص باید فیلترهای آن تعویض شوند تا کیفیت آب حفظ گردد. پس انتخاب یک برند شناخته شده که دسترسی به لوازم و قطعات آن آسان باشد ضرورت پیدا می‌کند. در حال حاضر، توصیه ما به انتخاب دستگاه تصفیه آب ایرانی است زیرا تمام لوازم جانبی آن به راحتی در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد. برند زد زد یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های فعال در این زمینه می‌باشد.

4. مرکز خرید

خرید خود را همیشه از مراکز معتبر و نمایندگی‌های رسمی انجام دهید. وب سایت زد زد شرایط خرید برای همه خریداران در اقصی نقاط کشور را آسان کرده است.

5. توجه به طراحی دستگاه

طراحی دستگاه و فضای اشغال شده توسط آن را باید متناسب با فضای منزل خود در نظر بگیرید

6. صدای دستگاه

برخی از دستگاه‌های تصفیه در هنگام کارکرد لرزش ایجاد می‌کنند، اگر حساس به صدا هستید حتماً دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که به صورت سایلنت کار می‌کنند.

با در نظر گرفتن این فاکتورها و نکات کلیدی می‌توانید دستگاه تصفیه آب خانگی ایده‌آل را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

نتیجه‌ گیری

پس از بررسی قیمت و کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با در نظر گرفتن فاکتورهای خرید مهم، می‌توانید دستگاه ایده‌آل را متناسب با بودجه و نیاز خود تهیه کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی جهت انتخاب بهترین تصفیه آب، کافیست با کارشناسان مجرب کمپانی زد زد در این حوزه مشورت کنید.

سوالات متداول

چه نوع دستگاه تصفیه آبی برای من مناسب است؟

دستگاه تصفیه باید متناسب با کیفیت آب منطقه، نیازها و بودجه شما انتخاب شود. برای دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان زد زد ارتباط بگیرید.

قیمت دستگاه‌های تصفیه آب چقدر است؟

قیمت دستگاه‌های تصفیه آب با توجه به برند تولید کننده، مدل دستگاه، ظرفیت آب تصفیه، تعداد فیلترها و فناوری‌های استفاده شده متفاوت است.