برای اینکه بتوانید بهترین تیترهای خبری یا عنوان‌های تبلیغاتی جذاب را بنویسید، باید از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. در حال حاضر مجموعه برند اکسین یکی از این مراکز متخصص در زمینه برندینگ است که با ارائه تیترهای جذاب تبلیغاتی موجب می‌شود تا کمپین‌های فروش شما بهتر دیده شود.
 

ویژگی‌های تیتر جذاب تبلیغاتی

تیتر جذاب تبلیغاتی به عناوینی گفته می‌شود که توجه مخاطب را به سمت خود جلب کرده و او را وادار می‌کند تا ادامه محتوا را دنبال کند. برای اینکه بتوانید عنوان‌های تبلیغاتی جذاب بنویسید، باید برخی از ویژگی‌ها را در نظر بگیرید، تا در نهایت تیتر شما مورد توجه و استقبال بیشتر قرار بگیرد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های تیترهای جذاب تبلیغاتی می‌پردازیم:

واضح و مشخص بودن تیتر

تیتر باید به گونه‌ای انتخاب شود که مخاطب به سرعت متوجه پیام اصلی آن گردد، پس از اصطلاحات تخصصی و پیچیده در تیتر اجتناب نکنید.

ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطب

تیتر باید اطلاعاتی را به مخاطب بدهد تا نیاز او را برطرف کند.

اختصاصی بودن تیتر

تیتر را متناسب با محتوای تبلیغاتی در نظر بگیرید و از کلمه و عباراتی استفاده کنید که ارزش محتوا را نشان می‌دهند.

انگیزشی بودن تیتر

استفاده از کلمات و عباراتی که احساسات مخاطب را تحریک می‌کند ،می‌تواند مخاطب را وادار به انجام کار مد نظر خود نمایید.

قابلیت به یاد ماندن

تیتر باید به گونه‌ای انتخاب شود که مخاطب بتواند آن را به راحتی به خاطر بسپارد.

سهم صدای برند

تیتر نقش بسیار مهمی در سهم صدای برند دارد، اغلب کمپانی‌های معتبر و بزرگ برای افزایش شناخت برند خود از تیترهای مناسب استفاده می‌کنند، تا بتوانند با مخاطب ارتباط بگیرند.

 چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟  

تیتر یکی از مهم‌ترین عناصر هر محتوا است چرا که توانایی جذب مخاطب و ترغیب آنها برای ادامه محتوا را دارد. البته اگر به شکل صحیح از تیتر استفاده نکنید، ممکن است از همان ابتدا مخاطب شما را دنبال نکند. به طور کلی یک تیتر جذاب تبلیغاتی می‌تواند فاصله بین موفقیت یا شکست در کمپین تبلیغاتی را رقم بزند. در صورتی که برند شما اسم خاص داشته باشد، به کار بردن آن در تیتر تبلیغاتی می‌تواند در معرفی هرچه بهتر آن موثر باشد. برای موفقیت بهتر باید از افراد متخصص و حرفه‌ای مانند مجموعه برند اکسین کمک بگیرید، تا سفر برندینگ شما به خوبی طی شود.

اگر برای شما هم سوال است که چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟، در ادامه به برخی از نکات مهمی که در نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی باید مد نظر قرار بگیرد، می‌پردازیم:

1. استفاده از اعداد

اعداد به ذهن انسان کمک می‌کند، تا مطلب را سریع‌تر درک کند، پس به کار بردن آن در محتوا مهم است.

2. استفاده از کلمات و عبارات قدرتمند

کلمات و عبارات قدرتمند مانند سریع و آسان، تخفیف رایگان و مواردی از این قبیل می‌توانند توجه مخاطب را به سمت عنوان تبلیغاتی جلب کنند.

3. استفاده از سوالات

با طرح سوالات می‌توانید مخاطب را وادار کنید که به مطلب شما فکر کرده و بر اثر تحریک کنجکاوی مجبور به خواندن یا دیدن محتوای شما شود.

4. استفاده از احساسات

درگیر کردن احساسات مخاطب و استفاده از احساساتی مانند غم، ترس، خشم، هیجان و شادی نقش بسیار مهمی در دیده شدن محتوای جذاب تبلیغاتی دارد.

5. استفاده از لحن جذاب

یک لحن جذاب و تأثیرگذار می‌تواند مخاطب را وادار به خواندن محتوا یا دیدن تبلیغات کند.

6. به کار بردن تصاویر و نمادها

استفاده از تصاویر و نمادهای خاص تیتر را جذاب‌تر و تاثیرگذارتر می‌کند.

7. دادن وعده‌های انجام‌پذیر

وعده‌های معقول و امکان‌پذیر را در عنوان‌های خود قرار بدهید، تا اعتماد مخاطب را به خود جلب کنید.

چند مثال کاربردی از تیترهای جذاب تبلیغاتی

تا اینجا دریافتیم که داشتن تیتر جذاب تبلیغاتی می‌تواند توجه مخاطب را به سمت محتوا جلب کند و نتیجه آن افزایش مشتریان و فروش است. در صورتی که برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی از احساسات افراد استفاده کرده و پیاز داغ برخی از مسائل را افزایش بدهید، می‌توانید تیترهای موفق‌تری را تولید کنید.

متناسب با نکاتی که در قسمت قبل گفته شد، در ادامه چند نمونه تیتر تبلیغاتی را ذکر می‌کنیم:

  • ۱۰ راه حل برای کاهش استرس در آزمون‌ها

  • محصولات برتر و قیمت‌های شگفت انگیز

  • شیک‌ترین فرصت زیبایی برای شما

  • با لباس و آرایشی خیره کننده وارد جمع شوید

  • طعمی که به یاد می‌ماند

  • آموزش مهارت جدید برای آینده بهتر

  • تغییر زندگی فردا با آموزش امروز

نحوه انتخاب تیترهای جذاب روزنامه‌ها

تیتر روزنامه اولین چیزی است که مخاطب با آن مواجه می‌شود و یک تیتر جذاب می‌تواند توجه مخاطب را به گونه‌ای جلب کند که او را برای خواندن ادامه خبر ترغیب نماید. انتخاب تیترهای جذاب روزنامه‌ها کار آسانی نیست و چالش‌های زیادی برای آنها به وجود می‌آورد. در واقع بهترین تیترهای خبری در چند ثانیه اول توجه مخاطب را جلب کرده و او را وادار به خواندن ادامه خبر می‌کنند. پس برای اینکه مخاطب خود را جذب کنید، نیاز است که برخی از نکات را در هنگام انتخاب تیترهای جذاب در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن مخاطب روزنامه

معمولاً روزنامه‌ها برای قشر خاصی چاپ می‌شوند، پس با در نظر گرفتن مخاطب از لحاظ سن، جنسیت، عقاید و موارد دیگر می‌توانید تیترهای بهتری بنویسید.

خلاصه کردن موضوع خبر

تیتر باید به شکل دقیق، خلاصه‌ای از موضوع خبر را انتقال بدهد، تا مخاطب متوجه شود که قرار است چه اطلاعاتی به دست آورد. چرا که ممکن است با انتخاب نامناسب مخاطب از خواندن ادامه خبر منصرف شود.

استفاده کردن از کلمات جذاب خبری

بکار بردن کلمات خاصی مانند فوری، ناگهانی، تازه‌ترین، اسرار آمیز، مشکوک، غیر منتظره و مواردی از این قبیل می‌تواند توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند.

استفاده از جملات کوتاه و مختصر

به کار بردن تیترهای کوتاه و مختصر نسبت به تیترهای پیچیده و طولانی مناسب‌تر است؛ چرا که تیترهای پیچیده ممکن است مخاطب را از خواندن ادامه خبر هم منصرف کند.

استفاده از تصاویر و نمادهای مناسب

به کار بردن تصاویر و نمادها موجب می‌شود تا مخاطب راحت‌تر مفهوم تیتر را درک کند. با توجه به اهمیت زیادی که تیترهای خبری در روزنامه‌ها دارند باید روزنامه نگاران نکات زیادی را مد نظر قرار بدهند. معمولاً بهترین تیترهای خبری تصویر درست و دقیق از محتوا را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورند.

در این بخش به بررسی چند نمونه تیترهای خبری می پردازیم:

  • قیمت دلار به رکود جدیدی رسید

  • حمله مرگبار به اتوبوس خبرنگاران در کابل

  • آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام

  • مرگ مشکوک یک ایرانی در آمریکا

  • ارزان سازی خودرو روی کاغذ

  • اجرای عدالت در ایستگاه مفسدان بازار خودرو و ارز

  • حکم اعدام برای سلطان خودرو

دریافت مشاوره برای نوشتن تیتر جذاب از برند اکسین

تیتر به عنوان اولین قطعه یک محتوا به صورت بصری با کاربر تعامل گرفته و در صورت جذابیت می‌تواند بر روی تبلیغات تاثیر بگذارد. پس لازم است که برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی از افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده شود. مجموعه برند اکسین که در حوزه‌های مختلف برندینگ خدمات خود را به شکل حرفه‌ای ارائه می‌دهد، برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی هم به کاربران کمک می‌کند. این مجموعه با ارائه برند آماده در تمام حوزه‌های برندینگ متناسب با نیاز هر کسب و کار می‌تواند به افراد کمک کند تا با صرف هزینه مناسب، این مسیر پرپیچ و خم را طی کرده و در نهایت به موفقیت برسند. کافیست با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید تا در هر بخش از کار خود از آنها مشاوره بگیرید.