به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران در مراسم بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان که با حضور آقای برهانی سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران، رئیس مرکز ملی فرش ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، مدیران کل سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان و اصفهان، رئیس گمرک و استاندارد اصفهان، نمایندگی وزارت امورخارجه اصفهان و فعالان اقتصادی هنر صنعت فرش دستباف افتتاج شد، آقای مهندس برهانی با تشریح خدمات بیمه ای و ضمانتنامه ای صندوق اظهار داشت صادرکنندگان استان می توانند با استفاده از پوشش های بیمه ای وضمانت نامه ای صندوق، ریسک وصول مطالبات خود از خریداران خارجی را به حداقل ممکن رساند و موجبات توسعه صادرات را بیش از پیش فراهم نمایند. وی افزود این صندوق با رویکرد جدید اقدامات مهمی در حمایت از صادرکنندگان ارائه نموده است.بعنوان مثال، صادرکنندگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می نمایند و متقاضی ضمانتنامه های اعتباری صندوق می باشند در صورتیکه سقف اعتباری لازم نداشته باشند  تا سقف معادل ریالی  ۹۰۰هزار یورو، اعتبار اعطا خواهد شد، همچنین صادرکنندگانی که از ضمانت نامه های صندوق استفاده می نمایند در صورتیکه در سررسید تسویه نمایند از یارانه کارمزد بهره مند خواهند شد. همچنین مقرر گردید با درخواست استانداری استان اصفهان از هیأت محترم دولت و پیگیریهای این صندوق، نرخ کارمزد خدمات صندوق برای صادرکنندگان فرش به حداقل ممکن کاهش یابد. مجموعه اقدامات مذکور می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات استان ایفا نماید. در ادامه  وی در بازدید از نمایشگاه، از غرفه کارگزاری شرکت تعاونی کارکنان صندوق نیز بازدید بعمل آورد.

این نمایشگاه که در فضایی بیش از ۶ هزار متر مربع فضای مفید نمایشگاهی برگزار شده است، مشارکت کنندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، زنجان، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی و صادراتی فرش دستباف اصفهان تا ۱۰ بهمن‌ماه به مدت ۶ روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، منطقه روشن دشت برای بازدید علاقه مندان به هنر صنعت فرش دستباف دایر است.