به گزارش «نود اقتصادی»، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور گفت: مهلت ثبت‌نام دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تمدید شد؛ این مهلت سه روزه بوده و طبق این مصوبه، داوطلبان عضویت در هیات نمایندگان اتاق‌های استانی تا پایان روز یکشنبه 16 بهمن برای ثبت‌نام فرصت دارند.

جهانبخش سنجابی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» با اعلام این خبر، یادآور شد: یک نکته مهم درباره انتخابات امسال، لزوم احراز اهلیت رای‌دهندگان است.

او تصریح کرد: رای‌دهندگان برای احراز اهلیت فعالیت تجاری و اقتصادی خود باید مستندات لازم را پیش از روز رای‌گیری ارائه کرده و به تایید انجمن نظارت بر انتخابات برسانند. البته این موضوع درباره افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است.

سنجابی درباره شرایط لازم برای احراز اهلیت تجاری و اقتصادی رای‌دهندگان حقیقی گفت: این افراد علاوه بر شرایط عضویت و دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته، طبق آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت اتاق ایران و اتاق‎های شهرستان و اصلاحات آن که به تصویب هیات نمایندگان اتاق ایران و شورای عالی نظارت رسیده است، باید مدارک و مستندات مربوط به حداقل یکی از مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را ارائه دهند.

بر اساس اظهارات دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور مدارک موردنظر شامل ارائه اظهارنامه مالیاتی برای حداقل مدت یک‌سال در طول دوره عضویت، ارائه لیست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی حداقل یک‌سال در طول دوره عضویت، گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه و داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت (مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره) شرکت‌های اقتصادی که حداقل دارای یکی از شروط فوق هستند، می‌شود.

سنجابی تاکید کرد: اشخاص حقوقی به شرط دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته و معتبر بودن کارت عضویت تا روز رای‌گیری که دهم اسفند سال جاری است، بدون هیچ‌گونه ثبت نام، مجاز به رای دادن هستند.

او از رای‌دهندگان حقیقی خواست تا پایان روز یکشنبه 30 بهمن با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اتاق ایران، تکمیل فرم‌های مربوطه، درج توضیحات لازم و بارگذاری اسناد مرتبط با هر بند، برای احراز اهلیت خود ثبت نام کنند. البته باید توجه داشت اشخاص حقیقی که علاوه بر کارت عضویت اتاق ایران دارای کارت بازرگانی معتبر تا تاریخ دهم اسفند سال جاری هستند به صورت سیستمی فرآیند احراز اهلیت آنها انجام می‌شود و نیاز به ثبت‌نام در سامانه ندارند و در صورت عدم احراز اهلیت، مراتب از طریق پیامک به اطلاع ذی‌نفعان می‌رسد تا اقدام به ثبت‌نام کنند.

سنجابی ضمن تاکید بر ثبت دقیق اطلاعات در سامانه، از فعالیت دبیرخانه اجرایی انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‎های سراسر کشور خبر داد که آمادگی لازم برای رفع هرگونه ابهام و مشکل احتمالی در فرآیند ثبت اطلاعات را دارند و از طریق شماره‌های 57-85732950 و نمابر 88345710 پاسخ‌گوی رای‌دهندگان و نامزدهای انتخابات هستند.