به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران سیدرضا علیخانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران ضمن اعلام راه اندازی پنجره واحد خدمات صندوق و اتصال آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار نمود: از ابتدای سال جاری، این موضوع در اولویت برنامه ها قرار گرفت و با همکاری مدیریت فن آوری اطلاعات و بخش فنی، زیرساخت لازم برای انجام این مهم فراهم گردید.
وی افزود: با الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پیاده‌سازی این پنجره، صندوق ضمانت صادرات نیز این موضوع را پیگیری کرده و بر اجرایی شدن آن اهتمام ورزید به طوری‌که هم اکنون با اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ذینفعان خدمات صندوق این امکان را دارند که به صورت آنلاین از خدمات صندوق استفاده نمایند.
وی ابراز امیدواری نمود که با راه اندازی این سامانه صادرکنندگان عزیز با کمترین مراجعه حضوری و در سریعترین زمان ممکن از خدمات بیمه ای و ضمانتنامه‌ای در جهت رشد و توسعه صادرات غیر نفتی بهره مند گردند.
در ادامه، مجید آقازاده مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی صندوق با اشاره به ارائه برخی از خدمات صندوق در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار داشت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، طبق تکلیفی که به این صندوق نمود می بایست تا پایان آبان ماه این اتصال را برقرار و تا پایان آذر ماه حداقل یک سوم خدمات صندوق در این سامانه ارائه می گردید، که با تلاش همکاران مجموعه این مهم در موعد مقرر انجام گردید.
ارائه خدمات تعیین رتبه اعتباری خریداران خارجی، تعیین رتبه اعتباری دولت ها، بیمه نامه خاص صادرات، بیمه نامه کل گردش صادرات و استعلام اصالت انواع ضمانت نامه از مهمترین خدماتی است که در بستر این سامانه در اختیار فعالین اقتصادی قرار گرفته است.