مدیر مسئول محترم سایت «نود اقتصادی»

با سلام و احترام؛
باتوجه به درج خبری مبنی بر "«نود اقتصادی» بررسی کرد+نمودار/ در سایپا چه خبر است؟" که در روز سه شنبه 17 آبان ماه در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به  شرح ذیل خدمتتان ارسال می شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات عینا در همان صفحه انتشار یابد.
شرایط تولید در سایپا مناسب است
1-دستور رئیس جمهور محترم پس از بازدید از شرکت ایران خودرو در اسفند ماه 1400 ابلاغ شد و تمامی دستوراتی که مربوط به حوزه بنگاه است از جمله به صفر رسیدن خودروهای ناقص، عبور مستقیم 100درصدی خودرو و بدون ناقصی، حذف قرعه کشی، تمرکز بر تولید خودروهای اقتصادی و  ... تا کنون در سایپا اجرایی شده است.
2- در خصوص افزایش تولید 50 درصدی، در همان مقطع برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفت و برنامه تولید 650 هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفت که معادل با 55 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته است. در نیمه ابتدای سال 1401 با توجه به خروج 3 محصول ساینا، تیبا و تیبا 2 و همچنین تعیین سیاست نرخ عبور مستقیم 100 درصدی، میزان تولید 6 ماهه ابتدای سال جاری مشابه سال گذشته شد. 
3- همانطور که از نمودار خبر منتشر شده مشخص است از تیرماه سال جاری با وجود خروج سه محصول پرتیراژ ذکر شده از خطوط تولید گروه سایپا، با افزایش ظرفیت سایر محصولات، تیراژ تولید نه تنها کاهش نیافته بلکه با شیب افزایش مناسبی انجام شده است.
4- با ثبات در شرایط تولید، برنامه جبرانی تولید تعریف شد و بر این اساس در تاریخ 17 آبان 1401 میزان تولید گروه سایپا 11 هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. این افزایش تولید در شرایطی حاصل شده است که تولید خودروهای کامل 177 درصد و نرخ عبور مستقیم 90 درصد رشد داشته و تعهدات معوق نیز 92 درصد کاهش یافته است.
اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا