به گزارش «نود اقتصادی»، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اظهار داشت: برخی از مسئولین دولت قبل به من می‌گفتند که با مشکلات کشور می‌خواهید چه کنید؟مساله کرونا و واکسن یکی از مشکلات اصلی بود. به من می‌گفتند با کسری بودجه، کمبود داروها در کشور چه می‌خواهی انجام دهی؟

وی بیان کرد: سال گذشته روزانه ۷۰۰ خانواده در کشور ما داغدار می‌شدند اما کادر درمان، مردم و دولت کمک کردند. امروز دسترسی به واکسن چه داخلی و چه خارجی راحت است. کرونا کسب و کارها را تعطیل کرده بود، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده بود اما از ابتدای امسال خیلی از این مسائل حل شد. 

ابراهیم رییسی گفت: مساله دیگر کشور کسری بودجه بود. مبلغ بالایی بود که آثار تورمی زیادی را برجا گذاشته بود. مساله تورم در شهوریور ۱۴۰۰ خیلی بالا بود؛ دولت نمی‌خواست تورم را اضافه کند و در این راستا کارهای مختلفی انجام داد. 

رییس جمهور افزود: اصلاحات اقتصادی در اردیبهشت ۱۴۰۱ باعث تورم ۱۲ درصدی شد این اصلاح اقتصادی را همه می‌گفتند باید انجام شود، اما همه به خاطر آثار اجتماعی و مشکلاتی که ممکن بود ایجاد کند، آن را انجام نمی‌د‌ادند.

وی بیان کرد: تورم زمینه افزایش قیمت‌هاست، اراده دولت اراده بر کاهش و مهار تورم بوده است. این نوسانی که در خرداد و تیر در کشور اتفاق افتاد باید به سمت تورم کاهشی حرکت کند

ابراهیم رییسی گفت: امسال قطعی برق نداشتیم و تولید برق به ۶ هزار مگاوات رسید. ما با شرایطی روبرو شدیم که باید زیرساخت‌هایی در حوزه برق و گاز در کشور اتفاق می‌افتاد که اصلا این‌طور نشده بود. من در اولین سفر به خوزستان رفتم، همه از مشکلات آب می‌گفتند. من مستقیم به مرکز آب و فاضلاب رفتم. گفتند برنامه چند ساله داریم، گفتم اصلا نباید این‌طور باشد و باید یک ساله به نتیجه برسید.