اخبار شرکتها-به گزارش شاتا سید رضا فاطمی امین درامه سفر خود به مینسک با حضور در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در بلاروس تجریه و‌ارتباطات ایرانیان مقیم بلاروس برای رونق تجارت در این کشور را حائز اهمیت دانست و خطاب به تجار ایرانی گفت: موضوع سرمایه گذاری و تجارت ایرانیان در بلاروس حضور در اورآسیا و‌عضویت ایران در آن از جمله مسایل مهمی است که در تعاملات با دولت این کشوربلاروس مورد توجه قرار داده ایم

وی افزود: مساله توسعه اقتصادی دو کشور و ترازینت‌ از ایران برای بلاروس جز اتفاقات مهمی هست که در حال پیگیری است و رایزن اقتصادی ایران به زودی در بلاروس مستقر خواهد شد.

فاطمی امین مساله همکاری مشترک شرکت های معدنی ایران با شرکت های ماشین آلات سنگین و‌نیمه سنگین بلاروس برای تولیدات مشترک را مورد اشاره قرار داد بحث نظام رتبه بندی محصولات صادراتی را برای برند ملی حایز اهمیت دانست.

وی همچنین یادآورشد: مباحث مالی و ویزای ایرانیان در بلاروس مسایلی است که مورد پیگیری وزارت صمت قرار دارد.

در این نشست فعالان اقتصادی و تجار ایرانی در بلاروس نیز سوالات و دغدغه های خود را با وزیر صنعت معدن و تجارت درمیان گذاشتند و وزیر به سوالات آنها پاسخ داد.

اهم سوالات و دغدغه های تجار ایرانی در این نشست مربوط به موضوعاتی چون "ویزای ایرانیان در بلاروس، نبود پرواز مستقیم ایران بلاروس، مسائل پولی و‌ بانکی ، گرانی هزینه سفر به بلاروس همچنین عدم کار فرهنگی در بلاروس برای معرفی ایران در آن کشور" بود.