بر اساس گزارش عملکرد مالی منتشره در مقطع منتهی به پایان فصل بهار امسال، در حالی که سود هر سهم این بانک در پایان نخستین فصل سال گذشته، ۱۰۱ ریال به ثبت رسیده بود در پایان بهار امسال به ۴۲۶ ریال رسیده که نشان دهنده رشدی نزدیک به ۳۲۲ درصد است.

 

سود قبل از کسر مالیات بانک ملت نیز در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۱ درصد افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش، سود قبل از کسر مالیات این بانک در پایان خردادماه سال گذشته معادل ۲۳.۱۴۳ میلیارد ریال بوده که با ۳۹۱ درصد رشد به ۱۱۳.۷۳۷ میلیارد ریال در پایان خردادماه امسال رسیده است.

بر این اساس، درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت که با نماد وبملت در بازار سرمایه کشور فعال است نیز از مبلغ ۱۲۹.۰۹۸ میلیارد ریال در پایان سه ماهه پارسال با ۸۳ درصد رشد به ۲۳۶.۰۰۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.

در عین حال، خالص درآمد کارمزد بانک ملت نیز در پایان بهار امسال ۲۱.۹۵۱ میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به رقم ۱۰.۳۸۱ میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، ۱۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

جمع درآمدهای عملیاتی بانک ملت نیز در پایان خردادماه سال گذشته معادل ۶۸.۹۴۲ میلیارد ریال گزارش شده بود که این رقم در پایان سه ماهه امسال ۱۹۹ درصد بیشتر شده و رقم ۲۰۶.۲۵۴ میلیارد ریال را ثبت کرده است.

این گزارش حاکی است، بانک ملت با سرمایه ثبت شده بالغ بر ۲۰۷.۰۴۲ میلیارد ریال و ثبت نشده ۵۵.۰۰۰ میلیارد ریال که در مجمع عمومی فوق العاده پایان خردادماه به تصویب سهامداران رسید، بزرگ ترین بانک بورسی کشور محسوب می شود.