اخبار شرکتها-مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استانافتتاح نخستین نمایندگی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین قزوین گفت: مهمترین هدف صندوق ضمانت صادرات، کاهش دغدغه صادرکنندگان است و به همین منظور اقدامات حایز اهمیتی طی چهار ماه گذشته در حوزه صدور بیمه نامه های صادراتی صورت گرفته و این مساله نیازمند اطلاع رسانی شفاف است.

 سیدرضا علیخانی تاکید کرد: امروز شرکت های دانش بنیان در صدر حمایت این صندوق قرار دارند و بعد از آن شرکت های تولیدی و بازرگانی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اگر دولت، میزان کارمزدهای ما را کاهش دهد می توانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارایه دهیم، افزود: بدون شک با وقوع این اتفاق و کاهش میزان کارمزدها به طور قطع مشتریان ما نیز در صندوق ضمات صادرات افزایش خواهند یافت.

علیخانی ادامه داد: قزوین یکی از گذرگاه های مهم ارتباطی شمال به جنوب کشور است و اتاق بازرگانی قزوین نیز پایلوت مدیریت صادرات کالا به شبه جزیره بالکان در جنوبی شرقی اروپا را عهده دار شده و به همین لحاظ ما از امروز کارگزاری صندوق ضمانت صادرات فعالی را در این استان داریم و یک کارگزاری را نیز در جنوب کشور راه اندازی خواهیم کرد.

وی، صربستان، بلغارستان و روسیه را از مشتریان راهبردی جدید کشور در حوزه صادرات برشمرد و گفت: استراتژی ما برای صادرات کالاها به اتحادیه اروپا، بدون شک کشور صربستان خواهد بود که به دلیل پیشینه خود می تواند پل ارتباطی بسیار استراتژیکی برای ما در حوزه صادرات باشد.

محمدمهدی اعلایی هم در این جلسه گفت: خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح نخستین نمایندگی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در شهر قزوین هستیم و پیام مهم این مساله به جامعه اقتصادی کشور و استان این است که قزوین نسبت به مساله صادرات حساس بوده و به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: تمامی تشکل ها و کارگروه ها در استان باید کنار هم باشند تا بتوانیم میزان صادرات کالاهای استان را به خارج از کشور افزایش دهیم.

استاندار افزود: بدون شک ارتقای شرایط اقتصادی کشور و استان با تقویت صادرات کالاها باعث افزایش سطح تعامل با کشورهای جهان می شود.

اعلایی با بیان اینکه ما در فضای آینده جهان در حوزه اقتصای حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت، گفت: دلیل این مساله به خاطر داشتن مزیت های فراوان در عرصه های مختلف است.

وی افزود: صادرات باید به ارزش افزوده کشور رونق اقتصادی ببخشد و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش های خود را در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی بیش از پیش کنیم.

استاندار تاکید کرد: صادرات استان قزوین با توجه به ظرفیت های موجود هنوز به مرز میلیارد دلاری نرسیده و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش کنیم چرا که ظرفیت و توانمندی های منطقه پاسخگوی این مساله خواهد بود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.