اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، محمدحسین بصیری گفت: هلدینگ ماهان با استفاده از رویکرد علمی و نظام مند به ایجاد «سودآوری» و «بهره‌وری کار و سرمایه» در تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود در تلاش است موجبات حفظ و افزایش منافع سهامداران را فراهم سازد.
وی گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود بروز موانع داخلی از جمله توقف بلندمدت فعالیت‌های تولیدی به واسطه قطعی‌های مکرر برق، نوسانات بسیار شدید بازارهای داخلی و خارجی و رکود بازار صنایع فولادی، هلدینگ ماهان با تلاش تمامی کارکنان، توانست در مسیر حرکت رو به رشد خود که از سال گذشته آغاز شده بود، گام بردارد.
بصیری افزود: با کسب رتبه ۷۱ در بین بزرگترین شرکت‌های ایران در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ سازمان مدیریت صنعتی، امید داریم با تلاش و تشریک مساعی در مسیر چشم انداز توسعه‌ای خود گام‌های بزرگ‌تری برداشته و نتایجی پرافتخارتر از گذشته در تاریخ فعالیت هلدینگ ماهان رقم زنیم.
وی در ادامه به دستاوردهای این هلدینگ در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های آتی اشاره کرد و افزود: تقویت نظام حاکمیت شرکتی، اصلاح ساختار و تامین مالی، توسعه کسب و کارهای فعلی و ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه این هلدینگ بوده است.
بصیری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح ساختار و تأمین مالی گفت: تسویه تسهیلات بانکی گران‌قیمت، انجام فرایندهای مقدماتی ورود عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای تأمین مالی شرکت‌های زیرمجموعه گروه از جمله اقدامات در حوزه استراتژی‌های مالی بوده است.
مدیرعامل هلدینگ ماهان افزود: شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در راستای استراتژی‌های توسعه‌ای خود تحصیل معدن سرب و روی کوه بنار، آغاز پروژه احداث واحد ۲.۵ میلیون تنی فرآوری کنسانتره، اجرای پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مطابق برنامه، آغاز پروژه احداث کارخانه ۲.۵ میلیون تنی گندله‌سازی، بهره برداری از نیروگاه خورشیدی مجلسی، برنامه‌ریزی و آغاز اجرای پروژه‌های توسعه ذوب و نورد و پروژه‌های زیرساختی مجتمع بناب، برنامه‌ریزی و سازماندهی پروژه ۱.۵ میلیون تنی اسلب و ورق گرم در استان هرمزگان و برنامه‌ریزی به منظور ورود به صنعت پتروشیمی، انرژی، زنجیره مس، سرب، روی و کروم را در دستور کار داشته است.
بصیری عنوان کرد که اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری، منجر به توسعه مناطقی که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند، خواهد شد.
وی اقدامات و برنامه‌های هلدینگ ماهان به منظور کاهش ریسک برون‌سپاری فرایندها و خدمات کلیدی و نیز هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری از منابع را تشریح و اشاره کرد: این هلدینگ نسبت به ایجاد تمرکز فعالیت‌های بازرگانی در شرکت بازرگانی دانا، مدیریت پروژه های توسعه مجتمع بناب در شرکت گسترش فولاد شهریار، تخصصی‌سازی خدمات انرژی در شرکت لاوان و مدیریت متمرکز حمل و نقل مجموعه در شرکت پرچم بار در سال ۱۴۰۰ اقدام کرده است.
وی افزود: در راستای بهبود نظام حاکمیتی و راهبری هلدینگ، برگزاری جلسات کمیته‌های حسابرسی و ریسک به طور مستمر، استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO) و زیرساخت های نظارت و راهبری یکپارچه پروژه‌ها، ایجاد زیرساخت گزارشگری یکپارچه از طریق تعریف پروژه سامانه هوش تجاری (BI) هلدینگ و انجام فرایند ارزیابی و تحلیل عملکرد شرکت‌ها از جمله اقدامات تیم مدیریتی ماهان بوده است.
مدیرعامل هلدینگ ماهان در پایان با اشاره به جایگاه هلدینگ ماهان در گروه مالی گردشگری و نقش آن در توسعه، سودآوری و ایجاد ارزش افزوده در گروه مالی اضافه کرد: در تلاشیم که در سال ۱۴۰۱، ساختار سرمایه هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان را بهینه و منابع مورد نیاز جهت احداث پروژه‌های توسعه‌ای را از طریق انجام افزایش سرمایه، انتشار اوراق نوین مالی، پذیرش و واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه تأمین نماییم تا از این طریق زنجیره‌ تولید فولاد ماهان را تکمیل کرده و توسعه در سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری را سرعت بخشیم.
هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می‌کند.