اخبار شرکتها-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، سید جواد ساداتی‌نژاد صبح امروز «در جلسه قرارگاه ملی صدور اسناد اراضی کشاورزی» با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در روز درختکاری امسال به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرده‌اند، گفت: این موضوع باید در دستور کار قرارگاه ملی صدور اسناد اراضی کشاورزی قرار گیرد و پیگیری‌ شود.

وی افزود: سنددار کردن اراضی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است و شخص یا عاملی نباید مانع تحقق این امر شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: از محورهای پنج‌گانه‌ای که برای فعالیت بخش کشاورزی در دولت سیزدهم مطرح شد صدور اسناد اراضی کشاورزی است که مشکلی قدیمی برای این بخش به حساب می‌آید.

وی افزود: ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی موجود در کشور به دلیل نداشتن سند است که قانونگذار در قوانین مربوط مشخص کرده که تا پایان سال ۱۳۹۹ باید تمام اراضی کشاورزی سنددار شوند اما تا به امروز تنها ۴ تا ۵ درصد این امر محقق شده است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: در صورتی که اراضی کشاورزی سنددار نباشند، عملا برنامه‌ریزی نیز در بخش کشاورزی به درستی قابل انجام نیست، به همین منظور سنددار کردن اراضی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بعد از سنددار کردن اراضی کشاورزی باید به سمت یکپارچه‌سازی آن برویم و حتی مشوق‌های لازم به کشاورزان داده شود که اراضی خود را سنددار کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشوق‌هایی مانند نهاده‌های تولید، تجهیزات و سامانه‌های نوین آبیاری به مدت ۵ سال در اختیار کشاورزانی قرار داد که زمین خود را با اراضی همجوار خود تجمیع کردند.

وی ادامه داد: برای سنددار کردن اراضی کشاورزی باید اقداماتی در راستای روان‌سازی صدور اسناد کشاورزی انجام داد که این مهم را می‌توان‌ در دستور کار قرارگاه سنددار کردن اراضی کشاورزی نیز قرار داد.