به گزارش «نود اقتصادی»، موضوع واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی موضوع جدیدی در اقتصاد و فوتبال ما نیست و وزرای اقتصاد و ورزش و همچنین روسای سازمان خصوصی‌سازی طی سال‌های گذشته بارها و بارها این وعده را داده‌اند، اما عملی نشده ات.

این در حالی است که حسین قربانزاده، رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی این بار به جد دنبال تحقق این وعده است و در پی وعده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس تا پایان بهمن 1400 نیز جلسات متعددی را برگزار کرده است.

به تازگی هم قربانزاده از برگزاری جلسه هیات واگذاری با محوریت تعیین و تصویب ارزش این دو باشگاه خبر داده است و چند روز پیش هم اعلام کرد ارزش کارشناسی باشگاه پرسپولیس 3200 میلیارد تومان و ارزش باشگاه استقلال 2800 میلیارد تومان است که در مجموع ارزش دو باشگاه به 6 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

در این میان اما پرسش افکار عمومی بویژه هواداران این است که چرا باشگاه پرسپولیس نسبت به استقلال برای این واگذاری بیش از 400 میلیارد تومان گران‌تر قیمت‌گذاری شده است؟

در پاسخ به این پرسش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که به زودی عرضه سهام این دو باشگاه در بازار پایه فرابورس انجام می‌شود، اعلام کرده: «در این ارزش‌گذاری شاخص‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. از مساله دارایی‌های دو باشگاه، موضوع ارزش نیروی انسانی و همچنین مسائل مربوط به مطالبات و بدهی‌ها و مسائل مالیاتی که به هر حال به عنوان یک معضل همواره این دو باشگاه را تهدید کرده است. انتظار ما این است که هواداران دو باشگاه با توجه به حرکت تازه‌ای که آغاز شده، همراهی در این مسیر و خصوصی‌سازی واقعی این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران است تا آنها برای نخستین بار بعد از دهه‌ها فرصتی برای نفس تازه کردن و توسعه و کار برای آینده را حس کنند. هواداران فوتبال باید در نظر داشته باشند که این ارزش‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته است.»