اخبار شرکتها-یکی از مهم ترین بخش های هر سفری، هزینه های مربوط به آن است. درواقع شاید بتوان گفت مهم ترین بخش هر سفر همین بخش مالی و هزینه هاست. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که گاهی به خاطر شرایط اقتصادی قید سفر رفتن را بزنید. اما بد نیست بدانید با هزینه های کمتر هم می توان سفر کرد. درواقع هیچ چیزی نباید مانع سفر رفتن بشود. به خصوص زمانی که شما برای تجدید قوا و پس از یک دوره طولانی کار و فعالیت عزم سفر می‌کنید.

تامین هزینه های سفر، به خصوص هزینه های مربوط به اجاره اقامتگاه، از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران است. همانطور که می دانید بخش زیادی از هزینه های سفر مربوط به اجاره اقامتگاه است. پس اگر در هنگام سفر به این نکته توجه کنید و مثلا برای سفرتان به شیراز از راه مناسبی به دنبال اجاره منزل مبله در شیراز باشید، می‌توانید اقامتگاهی با امکانات مناسب و اجاره بهای مقرون به صرفه پیدا کنید تا به این ترتیب هزینه های کلی سفرتان هم کمتر شود.

در ادامه این مطلب روش های اجاره اقامتگاه را با هم مرور می کنیم تا در پایان بتوانیم مناسب ترین راه را انتخاب کنیم.

جند نکته برای کاهش هزینه های سفر

اگر می خواهید هزینه های سفرتان را کاهش دهید باید به نکاتی کلی توجه کنید. فرقی نمی کند به دنبال اجاره اقامتگاه در قشم باشید و یا بخواهید به تهران بروید و خواست شما اجاره روزانه سوئیت باشد. نکاتی که در ادامه می خوانید به طور کلی و در تمام سفرها به کارتان می آیند.

اگر وقتتان برای سفر آزاد است و محدودیت ندارید، در ایامی از سال که هزینه ها پایین تر است سفر کنید. معمولا شهرهای پر مسافر در ایام تعطیل شلوغ تر و گران تر هستند. برای اینکه هزینه های سفرتان را کاهش دهید می توانید برای سفر به جنوب فصل های بهار و تابستان و برای سفرهای شمالی پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

معمولا در شهرهای شمالی برای اجاره سوئیت و ویلاهای ساحلی باید اجاره‌ بهای بیشتری بپردازید. پس در صورتی که می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید بهتر است به جای اجاره ویلای ساحلی به سمت اقامتگاه‌ هایی در مرکز شهر و نزدیک به مراکز تفریحی، مراکز خرید، رستوران‌ها و جاذبه‌های توریستی خودتان را از شر هزینه‌های بالای حمل ‌و نقل درون‌ شهری نجات دهید.

توجه به چشم‌انداز ویلا، متراژ، تعداد اتاق‌خواب، امکانات داخلی و ... از مواردی هستند که روی قیمت ها تاثیر می گذارند.

راه های موجود برای اجاره اقامتگاه

به طور کلی در سفرها سه گزینه برای اجاره اقامتگاه پیش روی شماست: رزرو اتاق در هتل، اجاره سوئیت و آپارتمان دربست و یا رزرو و اجاره ویلا.

تکلیف کسانی که تمایل به اقامت در هتل دارند روشن است. کافی است با جستجویی در اینترنت لیستی از هتل‌های شهر مقصد پیداکرده و با تماس تلفنی یکی را به دلخواه رزرو کنید. علاوه بر این برای راحتی کار می توانند به سامانه های رزرو آنلاین هتل مراجعه کرده و از آن طریق برای رزرو اتاق اقدام کنند. هرچند که رزرو اتاق در یک هتل راه امنی برای اقامت در سفر است؛ اما می دانید که در این صورت باید هزینه زیادی هم بابت اقامتتان بپردازید. یکی از عوامل مؤثر بر میزان اجاره ‌بها انتخاب هتل هاست مخصوصا اگر بخواهید برای مدت زمان طولانی و تعداد نفرات بالا اتاق اجاره کنید. شاید اجاره هتل برای یکی دو شب و تعداد نفرات پایین از نظر هزینه تا حدودی منطقی به نظر برسد، اما اگر برنامه‌ریزی شما برای یک سفری طولانی است و تعداد نفراتتان بیشتر از دو یا سه نفر است دیگر رزرو و اجاره هتل منطقی نیست.

از اجاره هتل که بگذریم برای اجاره سوئیت و آپارتمان و یا ویلا در شمال دو روش متفاوت پیش روی گردشگران است. اولین روش اجاره اقامتگاه به شکل سنتی آن، یعنی حضور در شهر مقصد و سر و کله زدن با دلالان است و روش دوم رزرو و اجاره آنلاین است. اگر دغدغه اصلی شما پایین آوردن هزینه‌ ها باشد بهتر است روش‌ های کهنه و قدیمی را کنار گذاشته و اجاره سوئیت در بوشهر را به صورت آنلاین تجربه کنید. مطمئن باشید اگر یک بار این روش را امتحان کنید دیگر تن به اجاره حضوری نخواهید داد.

کاهش هزینه های سفر با رزرو ویلا از لیدوماتریپ

همانطور که گفتیم هزینه های مربوط به اجاره اقامتگاه بخش قابل توجهی از هزینه های هر سفری را به خود اختصاص می دهند. اما با بررسی و شناخت عوامل تاثیر گذار بر نرخ اجاره بها می توان تا حدودی این هزینه ها را کاهش داد. این کار با یک سرچ ساده امکان پذیر است. کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. با یک سرچ کوتاه می توانید چندین سایت در زمینه گردشگری و رزرو آنلاین اقامتگاه را پیدا کنید و از این طریق برای اجاره ویلا یا سوئیت اقدام کنید. البته دقت داشته باشید در این زمینه نمی توان به هر سایتی اطمینان کرد. باید یک وبسایت معتبر را انتخاب کنید تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.

در رزرو آنلاین، شما می توانید گزینه های موجود را با هم مقایسه کنید و با توجه به قیمت هر اقامتگاه، نزدیک ترین مورد به استانداردهایتان را انتخاب کنید. همچنین در این روش دست دلالان کوتاه شده و دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی و نامعقول نیستید. در تمام طول سال و به خصوص در ایام تعطیلات دغدغه پیدا نکردن اقامتگاه مناسب باعث می‌شود به افراد سودجو اعتماد کرده و به قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای تن دهیم. از آنجایی که بازار دلالان از هیچ قانونی برای اجاره سوئیت و ویلا در شهرهای شمالی پیروی نمی‌کند مسافران هم برای اقامت در این شهرها مجبور به پرداخت هزینه‌های غیرمنطقی و بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن ویلا هستند.

لیدوماتریپ این اطمینان را به شما می دهد که انتخابی درست داشته‌اید. با مراجعه به وبسایت لیدوما و پس از انتخاب شهر مورد نظرتان، لیستی از بهترین اقامتگاه ها را با قیمت های مقرون به صرفه پیش رویتان قرار می‌گیرد که شما می توانید با بررسی اطلاعات کامل و تصاویر مربوط به هر اقامتگاه، مقایسه‌ای آگاهانه انجام دهید و در نهایت مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه، نیاز و سلیقه‌تان انتخاب و رزرو کنید.

رزرو اولیه در لیدوماتریپ کاملا رایگان است و تا زمانی که از انتخابتان مطمئن نشدید و یا درخواستتان از طرف میزبان تایید نشده باشد نیازی به پرداخت هزینه نیست. بعد از تایید از سمت میزبان و واریز وجه پرداختی از جانب شما، شماره تلفن میزبان و آدرس اقامتگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد و پس از تحویل، در مدت اقامت و تا هنگام تخلیه نیز تیم پشتیبانی لیدوماتریپ به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. به این ترتیب اجاره ویلا در گیلان را به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن و با اطمینان خاطر انجام می دهید.