به گزارش «نود اقتصادی»، دیروز رضا فاطمی امین به طور رسمی دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه را افتتاح کرد. وزیر صمت در شرایطی شخصا برای افتتاح این نمایشگاه به دمشق رفته بود که روابط تجاری و بازرگانی ایران و سوریه در سال‌های مدیریت دولت روحانی روبه افول رفته بود و حالا فاطمی امین شخصا به دمشق رفته تا این رابطه سرد تجاری را بازسازی کند.

با این وجود به نظر می‌رسد این نمایشگاه بزرگ که با حضور 164 شرکت ایرانی گشایش یافته، چندان مورد توجه رسانه‌های داخلی ایران قرار نگرفته و به نوعی دستاوردهای آن در فضای رسانه‌ای کشور مغفول مانده است! اگر چه رصد رسانه‌های سوری نشان می‌دهد این نمایشگاه مورد استقبال گسترده فضای رسانه‌ای سوریه قرار گرفته است.

بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد دولت رئیسی در راستای سیاست تعمیق روابط تجاری با کشورهای منطقه بر خلاف دولت گذشته، تلاش زیادی برای برگزاری این نمایشگاه کرد، به شکلی که در دو ماه گذشته اکثر مدیران ارشد وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، وزارت خارجه و سفارت ایران در دمشق برای برگزاری این نمایشگاه رایزنی گسترده‌ای با طرف‌های سوری انجام دادند. 

سفر رضا فاطمی امین با اکثر معاونین خود به دمشق هم در نوع خود متمایز بود و انتظار می‌رفت بیشتر مورد توجه رسانه‎ها و افکار عمومی قرار گیرد. مدیران وزارت صمت در روزهای اخیر مذاکرات فشرده‌ای را به طور شبانه روزی با مقامات تجاری و سیاسی سوریه انجام دادند تا در یک زمان کوتاه تغییرات محسوسی در روند تجارت ایران با سوریه اتفاق بیفتد، ولی به نظر می‌رسد ضعف در تیم اطلاع رسانی تاثیر زیادی روی دیده نشدن این تلاش‌ها در داخل کشور داشته است.

ادامه فعالیت تیمی که در دولت روحانی مسئولیت روابط عمومی وزارت صمت را برعهده داشت از دلایل این ناکامی است. چراکه تیم فعلی ارتباطی با رسانه‌های انقلابی و حامی دولت رئیسی ندارد و آنها را در خلاء خبری قرار داده است تا نتوانند دستاوردهای این سفر بسیار مهم را پوشش دهند.