به گزارش «نود اقتصادی»،‌ در این نشست نخست وزیر سوریه پس از شنیدن نکات و چالشهای حضور بخش خصوصی ایران در بازار تجارت و توسعه صنعت سوریه، نسبت به علاقه مندی ویژه سوریه برای افزایش چند برابری حجم تجارت با ایران و مشارکت با شرکتهای ایرانی برای توسعه صنعت سوریه خبر داد.

بنا بر گفته وی به دستور مستقیم رییس جمهور دولت سوریه موظف به رفع چالشها و موانع این‌کار شده است.

در این راستا وزیر صمت ایران نسبت به ارائه راهکارهای نوآورانه و جدید جهت توسعه همکاری های تجاری برای تهاتر، صادرات مجدد، ارتباط بانکی و بیمه ای و مواردی از این دست پرداخت.

نخست وزیر سوریه پیشنهادات وزیر صمت را عملیاتی، کارشناسی شده و تخصصی خواند و بابت تغییر رویکرد این سفر از حالت دیپلماتیک و تشریفاتی به سفری اجرایی و تخصصی ابراز خوشنودی و رضایت نمود.

وی درخواست داشت این پیشنهادات به صورت رسمی جهت بررسی کارشناسان دولت سوریه جهت تصویب در نشست کمیسیون مشترک دو کشور ارسال گردد.

 لازم به ذکر است سید رضا فاطمی امین علاوه بر برگزاری نشست با وزرای مختلف اقتصادی سوریه، با همراهی بیش از ۳۰ مجموعه سرمایه گذاری و تجاری ایرانی عازم این سفر شده که طبق گزارشات ارسالی ۱۰ مورد تفاهم سرمایه گذاری و توسعه تجاری از نتایج نشست های این هیات با تجار و شرکتهای خصوصی و دولتی سوریه بوده است.