اخبار شرکتها-به گزارش روابط‌عمومی بانک دی، حمدالله محمدی، مدیرکل حراست بانک با اعلام این مطلب در جمع همکاران این اداره‌کل افزود: بانک دی در واقع متعلق به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کشور است و این هویت، موجب شده است تا این سازمان به یکی از شفاف‌ترین و سلامت‌ترین ساختارهای اداری کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: در همین حال، بخش قابل توجهی از همکاران بانک دی، خود عضوی از خانواده بزرگ معظم شهدا و ایثارگران کشور هستند و همین موضوع پاکدستی و صداقت در رفتار و عمل را به اصلی مهم در این سازمان تبدیل کرده است.

محمدی گفت: همه ما اعتقاد داریم صیانت از سرمایه‌های خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، برکات بسیاری به دنبال دارد و شکوفایی و رشد بانک دی و مسیر موفقیت طی‌شده، ناشی از همین برکت و دعای خیر این قشر معظم است.

مدیرکل حراست بانک دی با اشاره به اینکه صیانت از سلامت سازمانی به معنای صیانت از سرمایه و آبروی ایثارگران است، تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی و شیوه خدمات‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر از مهم‌ترین معیارهای سنجش رفتار سازمانی در بانک دی است و با توجه به اینکه سهامداران اصلی این بانک خانواده‌های گران‌قدر شهدا، جانبازان و ایثارگران کشور هستند، ما با حساسیت فراوان هرگونه عدول از این رفتارهای سازمانی را در خانواده بزرگ بانک دی رصد کرده و نسبت به هرگونه بی‌توجهی به این موضوع برخورد جدی داریم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های سلامت در سازمان‌ها، نسبت تخلفات کارمندان نسبت به تعداد نیروی انسانی فعال است. در این شاخص نیز بانک دی جزو سازمان‌های پیشرو بوده و هم کنترل‌های داخلی و هم عملکرد مجموعه‌های بازرسی و حراست بانک موجب شده است شاهد کمترین تخلفات در این سازمان باشیم به‌گونه‌ای که در دو سال گذشته، فقط یک مورد تخلف انضباطی و عملکردی جدی را شاهد بودیم که یکی از همکاران، از موقعیت شغلی خود استفاده کرده و رانتی را ایجاد کرده بود که با هوشمندی و اقدام عمل مناسب، کارمند متخلف شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شد. در این مورد هزینه مالی برای بانک ایجاد نشد و ضرر اندک وارده، به سرعت با حکم قضایی جبران شد.

وی تأکید کرد: کارکنان جوان بانک دی که تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز جزو خانواده‌های ایثارگری کشور هستند، سرمایه‌های بزرگ نظام بانکی کشور هستند که با اخلاص و سلامت نفس به فعالیت مشغولند.
محمدی با اشاره به اینکه رسالت حراست، صیانت از همکاران برای ایجاد آرامش در عملکرد بانک است، گفت: همه ما در مجموعه حراست وظیفه داریم مانند مشاوری امین، به مدیران بانک در بهبود فرآیندها و ایجاد زمینه‌های هر چه شفاف‌تر در عملکرد، کمک کنیم.