به گزارش «نود اقتصادی»، اخیراً نمایندگان مجلس در حال بررسی و تأیید طرح واردات خودروهای دست دوم و لوکس هستند تا از منابع ارزی افراد و یا شرکت‌ها در خارج از کشور بر‌ای واردات ‏این خودروها استفاده شود؛ طرحی که کشور را تبدیل به گورستان خودروهای خارجی می کند. منابعی که هیچ وقت اجازه داده نشد برای تولید مورد استفاده قرار گیرد. تولیدکنندگانی که بیش از هزار برابر وارد کنندگان اشتغالزایی می کنند، حالا از این منابع ارزی محروم هستند. اقدامی حیرت انگیز که می‌تواند ناامیدی ‏و خستگی تولید کنندگان را بیشتر کند. به نظر برخی ایران جای تولید نیست؛ بلکه محل واسطه گری است.

واردات خودروهای دست دوم که از نظر برخی به غلط مدیریت در قیمت بازار خودرو را به دنبال دارد، حتی در عقب مانده‌ترین کشور‌های دنیا نیز ممنوع شده ‎و خودروهای دست دوم مملکت را به محل نگهداری ضایعات سایر کشور‌ها تبدیل می‌کند. اهدای تعرفه ترجیحی برای واردات خودرو‌های برقی بدون در نظر گرفتن وجود زیر ساخت و امکان خدمات، فقط بازاری برای خودروسازان خارجی است که همیشه در وقت سختی ما را از یاد برده اند‎.
در آخر اینکه منابع ارزی محدود کشور باید فقط برای اشتغالزایی استفاده شود، چرا که این سیاست گذاری‌های غلط کشور را وابسته‌تر و ما را از اقتصاد مقاومتی دورتر خواهد کرد. ‏