به گزارش «نود اقتصادی» درحالی‌که در فروردین سال جاری وزارت صمت از هدف‌گذاری دولت روحانی برای تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال‌جاری و رشد ۲۵ درصدی آن خبر داده بود، اما بررسی عملکرد ایران‌خودرو که سهم ۵۰ درصدی از کل بازار را در دست دارد نشان می‌دهد این گروه در ۴ماهه اول سال جاری ۱۴۵ هزار و ۴۵ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به تولید ۱۳۲ هزار و ۳۲۶ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته رشد ۹/۶ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق این آمارها، گروه پژو که بیش از ۷۱ درصد تولید ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهد تولیدات آن در سال جاری ۷/۶ درصد رشد داشته است. همچنین گروه سمند ۷/۱ درصد،  رانا ۱۹۹ درصد و هایما ۲۳/۳ درصد رشد داشته‌اند. اما تولید دنا کاهش ۸/۸ درصدی داشته، تولید آریسان و دانگ‌فنگ صفر بوده و تولید پژوه ۲۰۰۸ نیز کاهش ۳۴/۸ درصدی داشته است.

قابل ذکر است طبق نقشه راه اعلامی گروه ایران‌خودرو، این گروه در سال جاری تولید ۵۰۵ هزار دستگاه خودرو را هدفگذاری کرده که با در نظر گرفتن این تعداد، تولیدات گروه در ۴ماهه ابتدایی امسال باید به ۱۶۸ هزار و ۳۳۳ دستگاه خودرو می‌رسید اما رقم تولیدی گروه ۲۳ هزار و ۲۸۸ دستگاه یا به‌عبارتی ۱۴ درصد کمتر و عقب‌تر از برنامه اعلامی ایران‌خودرو است.