اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین،  دکتر فرشاد محمد پور در مجمع عادی سالانه بانک کارآفرین که به صورت حضوری و مجازی برگزارشد، افزود: افزایش سود پرداختی به سپرده گذاران به طور عمده ناشی  از رشد حجم سپرده ها بود و بانک با توجه به برنامه ها و سیاست های خود توانست منابع ارزان قیمت را جذب کند.

مجمع عادی سالانه بانک کارآفرین با حضور محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره به عنوان رییس مجمع و دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک و دکتر فرشاد محمدپور دبیر مجمع و با حضور ناظرین، حسابرس و بازرس قانونی و همچنین نماینده بورس به رسمیت شناخته شد.

طبق دستورالعمل و پروتکل های اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوران کرونا برگزاری مجامع مشروط به حضور فیزیکی تعدادی محدود از سهامداران است و مابقی سهامداران به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

رشد ۶۶ درصدی درآمد تسهیلات بانک

دبیر مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین همچنین ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت بانک در سال ٩٩ و مقایسه آن با یک سال قبل از آن گفت : درآمد تسهیلات بانک در سال  ٩٨ تنها ١٨ هزار میلیارد ریال بود که سال گذشته به ٣٠ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدپور ادامه داد: درآمد سرمایه گذاری نیز در سال٩٩ در مقایسه با سال پیش از آن افزایش قابل توجهی داشته به طوری که این رقم در سال ٩٨  تنها ٦٠٠ میلیارد ریال بود که در سال ٩٩ به ١٣٠٠میلیارد ریال رسید که رشد٩٩ درصدی را نشان می دهد.
 

بانک هزار میلیارد تومانی

محمدپور با اشاره به انتشار گزارش سه ماهه ابتدای سال جاری بانک بر روی کدال در روزهای آینده تاکید کرد: در حال حاضر بانک از نظر سود بانکی یک بانک هزار میلیارد تومانی است و به طور قطع در سال های آینده نیز این اعداد دوباره تکرار خواهد شد.

رشدهای سه رقمی بانک در سال ۹۹

دکتر محمدرضا فرزین سخنران دیگر این مجمع بود، وی ضمن ارائه گزارشی به سهامداران گفت : سال ٩٩ را با این تفکر شروع کردیم که در سیستم بانکی سهم بیشتری داشته باشیم و جهش های به ثبت رسیده نشان می دهد در این امر موفق بوده ایم.

وی با اشاره  به رشدهای سه رقمی ثبت شده، تاکید کرد: البته در برنامه هایمان به این نکته توجه داشتیم که نسبت هایی بانکی بهم نریزد و همه بخش ها به صورت یکسان رشد کنند.
 

تعیین تکلیف حساب های مشکوک الوصول

وی تعیین تکلیف حساب های مشکوک الوصول را یکی از اقدامات مهم خواند که در کاهش قابل توجه  NPL (نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک موثر بوده است.

مدیرعامل بانک کارآفرین افزود: در حال حاضر NPL بانک زیر پنج درصد است. همانند بسیاری از  بانک های بزرگ دنیا،  و یا در  LCR  (نسبت پوشش نقدینگی بانکی) نیز رشد بالای ١٠٠ درصد داشتیم آنهم با در نظر گرفتن اینکه نقدینگی کاهش نیابد و به این ترتیب بهترین LCR نظام بانکی است.

طبق گفته فرزین NPL بانک چهار و نیم درصد است.

۶ موفقیت بانک  

وی همچنین خاطر نشان کرد : گروه مالی کارآفرین هم در راستای بانک به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است برای مثال بیمه کارآفرین جز بیمه های موفق کشور است، شرکت لیزینگ کارآفرین وارد بورس شده و در بین شرکت های بورسی رتبه دوم را دارد. همچنین کارگزاری بانک جز بهترین کارگزاری های کشور است.

مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه تمام گزارش های ارائه شده تاکنون مورد قبول سازمان بورس بوده است، افزود: تمام مجامع نیز براساس برنامه و به طور منظم به موقع برگزارشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مجامع شعب به صورت فصلی تاکید کرد: این اقدام موجب شد تا عملکرد شعب بررسی و نواقص در کلینیک شعب بررسی و رفع شود.

مصوبات مجمع

در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین مقرر شد با توجه به روال ثبت افزایش سرمایه بانک در ابتدای مرداد ماه و سود قابل توجهی که بانک در سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٩داشته است، تقسیم سود خالص قابل تقسیم بعد از ثبت و انجام کامل این مراحل انجام شود.

 با توجه به این که مجمع عمومی عادی سالانه بابت تقسیم سود به تنفس خورد ، مقرر شد تا مجمع عادی بانک مجددا در روز ١١مرداد ماه برگزار شود.

در ادامه  گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٩، قرائت شد.

همچنین ضمن تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٩ مقرر شد تا میزان سود تقسیمی، پاداش اعضای هیات مدیره برای عملکرد سال مالی ١٣٩٩ در مجمع عادی سالانه در ۱۱ مردادماه ، تعیین و تصویب شود.

در این جلسه حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره برای سال مالی ١٣٩٩، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت، انتخاب بازرس و حسابرس اصلی و علی‌البدل برای سال مالی ١٣٩٩ مطرح و به تصویب رسید.