اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بیمه سینا، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه سینا (سهامی عام) ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 29 تیر 1400 با حضور بیش از 78 درصد صاحبان سهام، حسابرس و بازرس قانونی، نماینده بیمه مرکزی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیئت‌مدیره و دکتر رضا جعفری، مدیرعامل شرکت بیمه سینا در شعبه شهید بهشتی این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، هیئت‌رئیسه مجمع متشکل از آقای دکتر مصطفی شهریاری مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا به عنوان رئیس مجمع، آقای پاافشار و خانم مشهدی به عنوان ناظران مجمع و خانم هدایت‌پور به عنوان منشی جلسه در جایگاه حاضر شدند.

سپس، گزارش هیئت‌مدیره به مجمع در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی 1399 توسط دکتر رضا جعفری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره ارائه و برنامه‌های آتی شرکت نیز برای صاحبان سهام اعلام شد.

مدیرعامل بیمه سینا در این گزارش با اشاره به رشد 40 درصدی پرتفوی سال 1399 از کاهش نسبت خسارت در این دوره مالی خبر داد و گفت: با استفاده حداکثری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، سود بسیاری را عاید سهامداران کرد به طوری که بازده سبد سهام شرکت به عدد 258 درصد رسید در حالی که بازده شاخص بورس در این مدت، 128 درصد بوده است.

وی در ادامه به افزایش سرمایه 292 درصدی بیمه سینا اشاره کرد و گفت: پس از ثبت افزایش سرمایه اقدامات لازم برای دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی و همچنین انتقال سهم بیمه سینا به بازار اصلی فرابورس انجام شده که در سال جاری محقق خواهد شد.

دستور دیگر این جلسه، تعیین سود سال ۹۹ و نحوه تقسیم آن بود که در نهایت با تصمیم اعضای مجمع مقرر شد به ازای هر سهم 500 ریال سود به سهامداران پرداخت شود.

موسسه حسابرسی «مفید راهبر» به عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل و حسابرس مستقل شرکت برای سال مالی منتهی به 1400/12/29 با اکثریت آراء انتخاب و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار، جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.