به گزارش‌«نود اقتصادی»، به نقل از فون آرنا؛ به محض انتشار نسخه Android 12 Beta در ماه می، گزارش‌های مبنی بر ساخت یک تلفن تاشو توسط شرکت گوگل در سایت‌های فناوری منتشر شد. این گزارش‌ها شماره مدل تلفن جدید سری Pixel را GPQ72 عنوان کردند. آیا این نشان می‌دهد که گوگل در حال ساخت Google Pixel تاشو است که احتمالاً Google Pixel Fold یا Google Pixel Passport نام دارد؟

تاریخ انتشار Google Pixel Fold

راس یانگ از کارشناسان حوزه فناوری اظهار کرد که گوشی Pixel Fold در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت Google Pixel Fold

پیش بینی می‌شود بزرگترین رقیب Pixel Fold آینده گوشی Samsung Galaxy Z Fold 3 با قیمت حدود هزار و ۷۹۹ دلار یا Z Fold 2 با قیمت اولیه هزار و ۹۹۹ دلار باشد. بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که گوشی Google Pixel Fold قیمتی بین هزار و ۴۹۹ تا هزار و ۹۹۹ دلار باشد. بعید به نظر می‌رسد که گوگل مایل باشد قیمت اولین گوشی تاشو خود را بالاتر از مدل‌های موجود (و آینده) Galaxy Z Fold بگذارد.

طراحی و نمایش Google Pixel Fold

گوگل به تازگی ثبت اختراعاتی داشته که نشان می‌دهد این شرکت در حال ساخت یک تلفن تاشو از اوایل سال ۲۰۱۹ است. در ماه می‌ همان سال، گوگل ثبت اختراع تلفن تاشو را دریافت کرد، اگرچه این گواهی طراحی مشابه Galaxy Z داشت. اخیراً، یک برنامه ثبت اختراع به تاریخ آوریل ۲۰۲۰ نشان داده که گوگل در حال بررسی یک طراحی تلفن مشابه Z Fold است. این حق ثبت اختراع به ویژه بر روی لولای گوشی تاشو متمرکز بود.

در مورد صفحه نمایش، گفته شده که Google Pixel Fold از صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر ۷.۶ اینچی تولید شده توسط سامسونگ بهره می‌برد. این نمایشگر می‌تواند تا نیمه به سمت داخل مانند نمونه‌هایی از Galaxy Z Fold تا شود و دقیقاً مانند آن، انتظار می‌رود که Google Pixel Fold دارای یک صفحه نمایش بیرونی کوچکتر و ثانویه باشد که برای کاربر قابل دسترسی است.

ویژگی‌ها و نرم افزار Google Pixel Fold

گوشی تاشو گوگل از اندروید ۱۲ استفاده خواهد کرد. بر اساس Android 12 Beta، انتظار می‌رود ویژگی‌های خاص تلفن‌های تاشو را به همراه داشته باشد، احتمالاً با تمرکز روی چند وظیفه‌ای تا کاربران بتوانند از نمایشگر‌های بزرگ خود کاملاً استفاده کنند. به عنوان مثال Z Fold 2 سامسونگ از سه برنامه در صفحه تقسیم شده پشتیبانی می‌کند، حتی بیشتر در حالت پنجره ای. همینطور انتظار می‌رود ویژگی‌های مشابهی از اندروید ۱۲ برای Pixel Fold وجود داشته باشد. اندروید ۱۲ همچنین ویژگی‌های جدیدی برای شخصی سازی کاربر، عملکرد بهتر، حریم خصوصی، امنیت و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران