به گزارش «نود اقتصادی»، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در راستای خدمت به جامعه هدف و کمک به مشترکان خود به‌منظور تامین بخشی از جهیزیه و مخارج ناشی از ازدواج فرزندان کمک هزینه خرید جهیزیه را در لیست برنامه‌های خود قرار داده است.

این سازمان از سال ۱۳۹۵ این وام کمک هزینه خرید جهیزیه را در برنامه کاری خود قرار داده‌ است. به گزارش سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، مشترکان برای دریافت وام، بعد از وقوع عقد برای فرزندان باید به دفاتر الکترونیک ساتا مراجعه و نسبت به باطل کردن دفترچه بیمه یا تداوم بیمه‌ پردازی برابر مقررات سازمان اقدام کنند.

این تسهیلات حداکثر دوماه بعد از ثبت تاریخ عقد فرزندان در سامانه سازمان توسط دفاتر الکترونیک، هدیه ازدواج به حساب سرپرست واریز می‌شود. پس از واریز هدیه ازدواج، مشخصات دریافت‌کننده هدیه از سامانه سازمان استخراج و در لیست وام کمک هزینه خرید جهیزیه قرار می‌گیرد. در این مرحله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک به شخص صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز برای تحویل مدارک به بانک مراجعه کند. درحال‌حاضر به علت کمبود منابع، پرداخت وام جهیزیه برای یکی از فرزندان بازنشسته اولویت اصلی سازمان بازنشستگی است و به‌صورت هوشمند بدون نیاز به مراجعه افراد پرداخت می‌شود و اعطای تسهیلات ازدواج برای فرزندان دوم و بیشتر در اولویت بعدی است که منوط به درخواست پس از تامین اعتبار لازم صورت می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد